בריאות

אחרי שאיבדה את תינוקה בפיגוע המחריד בת"א: זו הבשורה המנחמת שקיבלה

סאבה גבריוט נדרסה בפיגוע לפני חודש בתל אביב ואיבדה את העובר בבטנה. למרות זאת לא הוכרה כנפגעת פעולות איבה, מאחר ונכנסה לארץ שלא כדין לפני 16 שנים. בינתיים זכתה להכרה כנפגעת תאונת עבודה - כך שתקבל לפחות פיצויים חלקיים
מערכת ice | 
פיגוע דריסה בתל אביב (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
סאבה גבריוט, האישה ההרה שנפצעה באורח הקשה ביותר בפיגוע הדריסה המשולב עם דקירות שארע ב-4 ביולי ברחוב פנחס רוזן בתל אביב, עדיין מאושפזת בבית החולים עם פציעות קשות בפלג גופה התחתון. היא איבדה בפיגוע את העובר שהיה בבטנה, בחודש השישי.
סיפורה של סאבה פורסם כאן בשבוע שעבר, לאחר שהיא לא הוכרה על ידי המדינה כנפגעת פעולות איבה ולא זכתה לגמלה. הסיבה: לפני כ-16 שנים נכנסה לארץ שלא כחוק, לאחר שנמלטה מסודאן. בישראל נולד לה ילד, בן 10 כיום, והיא נישאה לישראלי עולה מאתיופיה.

בלית ברירה, בינתיים נאלצה סאבה לפנות לציבור בגיוס המונים giveback על מנת לקבל עזרה בשיקום הארוך, תחת הכותרת "לא מפקירים פצועת פיגוע".
ממיטת אשפוזה סיפרה השבוע סאבה כי לא תוכל לעבוד בזמן הקרוב בשל מצבה הרפואי, וגם בן זוגה נאלץ לעזוב את עבודתו כדי לשהות עמה בבית החולים. היא הביעה חשש שכאשר תשתחרר מבית החולים, לא יהיה להם איפה לגור יחד עם בנה.
יחד עם זאת, בכל זאת קיבלה השבוע סאבה בשורה אחת מנחמת: בשל העובדה שעבדה תקופה ארוכה ושולמו עבורה דמי ביטוח לאומי, היא הוכרה כנפגעת תאונת עבודה ותוכל לקבל פיצויים, גם אם לא יספיקו לכל כלכלתה. במקביל, הוגשה בקשה לוועדת חריגים של הביטוח הלאומי, כדי שתוכר גם כנפגעת פעולות איבה ותזכה לקבל את זכויותיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה