בריאות

נפצעה ואיבדה תינוק בפיגוע בת"א – ולא הוכרה כנפגעת פעולת איבה

לאחר שנדרסה על ידי המחבל לפני כחודש בתל אביב ואיבדה את העובר שבבטנה - סאבה גבריות עדיין לא קיבלה הכרה מהמדינה ולא זוכה לתמיכה כספית. היא נאלצה לבקש את עזרת הציבור ופתחה בגיוס המונים
מערכת ice |  11
פיגוע דריסה בתל אביב (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
בפיגוע הדריסה הקשה המשולב עם דקירות שארע ב-4 ביולי ברחוב פנחס רוזן בתל אביב, נפצעו 9 בני אדם. אחת מהן היתה סאבה גבריות, שנפצעה קשה בפלג גופה התחתון וגם איבדה את העובר שבבטנה בחודש השישי.
סאבה, שעדיין מנסה להתאושש מהטראומה, מאושפזת במחלקה האורתופדית בבית החולים איכילוב לאחר שעברה ניתוחים מורכבים בשתי רגליה, ולפניה תהליך שיקומי ארוך עד שתוכל לשוב לתפקד וללכת.
מה שמקומם הוא שכלל הפצועים באותו פיגוע קיבלו הכרה כנפגעי פעולות איבה - אך אל סאבה, אף אחד עדיין לא חזר עם תשובה והיא לא זוכה לתמיכה כספית. הסיבה היא שלפני כ-16 שנים נכנסה לארץ שלא כחוק, לאחר שנמלטה מסודאן. בישראל נולד לה ילד, בן 10 כיום, והיא נישאה לישראל עולה מאתיופיה.
ברשת 13 שודרה כתבה אודות הסיפור החריג של סאבה, והביטוח הלאומי מסר בתגובה כי החוק מונע מהם להכיר בה כנפגע פעולות איבה מאחר שנכנסה לארץ שלא כדין. יחד עם זאת, המקרה שלה הועבר לוועדת חריגים.
בלית ברירה, בינתיים נאלצת סאבה לפנות לציבור בגיוס המונים giveback על מנת לקבל עזרה בשיקום הארוך.
בקריאה לעזרה ממיטת אשפוזה היא פונה לציבור: "אני חיה בישראל כבר 16 שנים ואוהבת את המדינה ואת האנשים החמים שיש כאן. כל החיים עבדתי קשה בעבודות של משק בית ועשיתי הכל על מנת לתת לבני בן ה-10 קורת גג ואוכל חם. אני משלמת ביטוח לאומי ומיסים כמו כל אזרח במדינה. בן זוגי נמצא איתי יום יום, שעה שעה, הוא נאלץ לעזוב את עבודתו ולטפל בי. שאר הפצועים מהפיגוע קיבלו את ההכרה כנפגעי פעולות איבה מהביטוח הלאומי, ואליי עדיין אף אחד לא חזר עם תשובה.
"בקרוב אשתחרר מבית החולים, והמחשבות על כיצד להמשיך את חיי מכאן לא מפסיקות להטריד את מוחי, כיצד אוכל לעלות לדירתי הקטנה בקומה רביעית שאין באפשרותי היכולת ללכת, כיצד אפרנס את הבית, מי יטפל בי ובבני? האם זה העונש שלי על כך שהייתי במקום הלא נכון ובזמן הלא הנכון? תאמינו לי שלא ייחלתי זאת לעצמי".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    היא לא אזרחית ולא יהודיה ולא שילמה ביטוח לאומי. היא בכל
    ח מ 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בכלל פליטה. לא מגיע לה כלום. אם. כך כל פליט שנכנס למדינה ולא אזרח מגיע לו את הכסף שלנו כשהוא לא משלם מיסים בכלל!?
    סגור
  • יש עוד מגזר שלא משלם כמעט מיסים
    t 08/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל מקבל הרבה קצבאות...
    סגור
  • 8.
    תשלומים לקחו
    תומכת בסבה 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינה צבועה ועלובת נפש. לקחת ממנה תשלומים והכרתם בה כתושבת ועכשיו לאחר שנפגעה מפעולת שנאה שכוונה נגד יהודים החלטתם להעלות את העבר ולהשתמש בזה נגדה?! איזה מין ''אור לגויים'' זה? פשוט בושה.
    סגור
  • 7.
    וואלה
    עדי 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סאבה,שתדעי שתיירים שנפגעים בפיגוע מקבלים סכומים אסטרונומים.לא לוותר!! פשוט חוצפה
    סגור
  • תיירת שנשארה פה 16 שנה
    חחחח 08/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגידו תודה גם הפיגועים . ישראל עדיין גן עדן לעומת סודן..
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    פיגוע בתא
    איבט 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה ממש התעללות באנשים איפה הממשלה איזה חוקים אלה האישה ילדה בארץ התחתנה פה סובלת את הטרור ולו מכירים בא לאן הגענו היא משלמת ביטוח לאומי מה זה האבסורד הזה בושה איפה המדינה שלנו לו מתפקדת בכלל
    סגור
  • 5.
    גועל נפש של ביטוח לאומי , נכנסה לא כחוק אבל היא כאן!!!
    אן 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא גירשתם אותה???תטפלו בה!!!! נוכלים!!!
    סגור
  • 4.
    ביזיון
    סגב 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל עוד מדובר ברשות ההגירה והאוכלוסין הם יעשו לה חיים קשים, למה ? כי ככה בא להם
    סגור
  • 3.
    היא לא נענשת
    אורה 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היא לא זכאית נקודה.
    סגור
  • 2.
    מה זה משנה כעת אם היא עלתה בזמנו באופן לא חוקי?
    מורן 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי מיסים למדינה כיום היא משלמת כמו כולם! חוצפה שלא מכירים בה אז כנפגעת פעולות איבה! לא מבינה אפילו איך זה חוקי, במיוחד שמאז היא נישאה לבחור מהמוצא האתיופי שהוא יהודי!
    סגור
  • 1.
    העיקר הם ידעו לקחת תשלומים
    אניטה 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מצחיק אותי שהם אומרים היא נכנסה שלא כחוק אבל בכל זאת גבו ממנה תשלומים וקיבלו זאת בברכה אבל עכשיו לא היא לא חוקית אז לפני 16 שנה מה גם שהיא נשואה לאזרח ישראלי אז בכלל לא הבנתי מה ההתלבטות בכלל זה מה שמכניס אנשים לדיכאון וחרדה ולא מספיק מה שהיא עברה אתם דואגים להחיות אצלה את הרגע הזה בושה של מדינה באמת חוסר מילים גם כל הלומי הקרב שמתאבדים זה אחר זה כי לא מכירים בהם ומה התירוץ לזה? אני שירתתי את המדינה בתור לוחמת מגב תודה לה' שיצאתי מי זה בנס כי אז בזמנו אני אפילו לא הייתי מודעת לזלזול הזה בחיילים ובאזרחים היום אני יודעת כמה באמת לא מעניין אף גורם לא בממשלה ולא בכל הגופים הממשלתיים מה קורה לאזרחים!
    סגור