בריאות

הרופאים ינטשו את בתי החולים? "רק שירותי החירום יתפקדו"

רופאים ממחאת החלוקים הלבנים: "אם הממשלה לא תציית לפסיקת בג"ץ, לא נקיים שום דבר שהוא מעבר לליבה של שירותים מצילי חיים". מנגד קרא רופא מעין כרם: "אל תפגעו בחולים, לא נציית לשביתה"
מערכת ice |  12
מחאת הרופאים (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
הרופאים ממחאת "החלוקים הלבנים" המונה כ-8,000 חברים, הודיעו אמש כי בלי קשר להחלטת ההסתדרות הרפואית, לא יתייצבו לעבודה במקרה שבו הממשלה לא תציית לפסיקת בג"ץ בעניין ביטול חוק עילת הסבירות. זאת, בעקבות הראיונות של רה"מ נתניהו בארה"ב בהם סירב להתחייב לכך.
בהודעת הרופאים נכתב כי "ברור שאם ראש הממשלה ושריו לא יקיימו את פסיקתו של ביהמ״ש במכוון, או ייתנו לעובדי הציבור הוראות הסותרות את הפסיקה, אזי הם מובילים ממשלה עבריינית ודיקטטורית אשר איבדה את הלגיטימיות שלה, ואין לציית לה".

מספר רופאים התראיינו היום לאתר N12 וסיפרו על כוונותיהם. ד"ר נועה ורדי, פסיכיאטרית ילדים ונוער אמרה: "אם הממשלה לא מקיימת את הוראות בג"ץ, אני בתור רופאה ואשת בריאות הנפש לא אתייצב לעבודה. במצב של משבר חוקתי, ההסכם ביני לבין המדינה מופר לחלוטין, אני לא יכולה לעבוד במדינה שאיבדה את הלגיטימיות החוקית שלה. זה ירעיד את כל אמות הסיפין ויערער את הסדר שעליו מושתתת העבודה שלי כפסיכיאטרית ילדים. שירותי החירום יתפקדו כרגיל מפני שלא נפקיר מטופלים, אבל לא נקיים שום דבר שהוא מעבר לליבה של שירותים מצילי חיים".
ד״ר אור גורן, מנהל חדר ניתוח בבית החולים 'איכילוב' אמר: "אני כרופא שהקדיש את חייו לשירות הציבורי ולרווחת מטופלי, רואה את עצמי כמחויב לשלטון החוק ולמדינה. איני עוסק ברפואה פרטית מכיוון שבעיני, השירות הציבורי הוא הדרך הטובה ביותר לעזור למטופלי וכך אמשיך לעשות. אולם, במידה והממשלה לא תציית לפסיקת בית המשפט, ייעשה פה מעשה שאין לו תקדים והרס של מרקם החיים במדינה מודרנית מתפקדת. במצב כזה לא אמשיך לעבוד בשירות הציבורי עד שמוסדות המדינה יחזרו לתפקוד תקין. האחריות על בריאות המטופלים היא על הממשלה, לא עליי".
מנגד, יצא היום ד"ר יובל מרוז, מבית החולים הדסה עין כרם כנגד הודעת "החלוקים הלבנים". בריאיון לרדיו 103FM אמר מרוז: "התפקיד שלנו הוא קודם כל לטפל בחולים. אין לנו שום זכות לפגוע בחולים כדי לקדם מטרות פוליטיות. לא יכולים להיות שדווקא החולים החלשים ביותר, שלא יכולים להרשות לעצמם ללכת למרפאות פרטיות, ישלמו את המחיר בגלל מחלוקות ועמדות פוליטיות של הרופאים. אם תהיה שביתה, אני ורבים אחרים לא נציית לשביתה הפוליטית והלא-מוסרית ונמשיך לעבוד כרגיל".
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    הרופאים הפכו תרנגולות לכו כבר
    קישטה 08/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחפש דירה למכירה באזור המרכז 05455799334 מצפה לעזיבת רופאים וירידת מכירים
    סגור
  • 11.
    יש לכם את התמונה הזאת ביותר וואסח
    פוטו פארג' 08/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדיחה מהלכת. כל הרופאים עם קליניקה בנו את הוילות שלהם וקנו את המרצדסים שלהם בזכות הקליינטים שפגשו הרפואה הציבורית. במחלקות, הציונים, במרפאות. נראה אותם בלי אמצעי גיוס קליינטורה.....יחזרו לא על 4 אלא יזחלו על הגחון בחזרה.
    סגור
  • 10.
    כל הכבוד לרופאים, דמוקרטיה או כלום !!!! (ל"ת)
    כאיש אחד ביחד ננצח ! 08/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 9.
    אני ",מתה" לראות את הרופאים הפשיסטיים האלה
    אורה 08/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נוטשים את בתי החולים...מחכה בקוצר רוח...למראה מה לא עשיתם עדיין רילוקיישן...??? לכאורה
    סגור
  • 8.
    בלי איומים תעזבו עכשיו (ל"ת)
    רק 14 השאר אלגזירה 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    רופאי ישראל
    פטריוטית 08/2023/09
    הגב לתגובה זו
    5 1
    תלכו כבר, נמאס לשמוע את האיומים שלכם, לכו כבר ועזבו אותנו במנוחה. אם לאנשים יהיה שכל לא יתרבו למרפאות הפרטיות שלכם, נראה אתכם אז
    סגור
  • 6.
    בושה לרופאים
    פרח 08/2023/09
    הגב לתגובה זו
    6 1
    איפה שבועת הרופאים מה קשור פוליטיקה למקצוע שלכם? לכו לעבוד ותפגינו בזמן ההפגנות. לא תפעילו על העם לחץ שישנה את דעתם.
    סגור
  • 5.
    רפורמה
    גיל גל 08/2023/09
    הגב לתגובה זו
    4 1
    חוצפה!!! הכל פוליטי! מה רציתם שהבגץ יהפוך למפלגת על שהיא היא השולטת אך לא מוצעת לבחירה , עניין מוחלט יש מפלת בג"ץ והשאר שמאל משרתים וימין "אויביה" נראה לכם ????? שהבגץ תהיה מפלגה????? בג"ץ הוא כנופיה פוליטית ואל תנסו למרוח אותנו!!! מפלגה שמאלנית פרוגרסיבית!! אתם יכולים ללכת ! יש הרבה רופאים ישראלים מחול שישמחו להגיע חזרה....
    סגור
  • 4.
    בושה
    רפי 08/2023/09
    הגב לתגובה זו
    6 1
    דר' אור סיים רפואה אבל אין לו שכל להבין ש מי ש עובר פה על כל החוקים זה דווקה השופטים של ה בג"ץ כי אין להם סמכות בכלל לדון על חוקים ו בטח ו בטח לא לפסול אותם! רק הרשות המחוקקת שזה הכנסת ובמקרה של היום הממשלה הנבחרת , זה שהיא לא מתאימה ל השקפת עולמך זה לא אומר ש אתה צודק ! תחזור ל תיכון ללמוד אזרחות ו אז אולי תבין את ההבדל עד אז תעשה את העבודה שלך !
    סגור
  • 3.
    איפה שבועת הרופא ???
    mirie 08/2023/09
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מדהים. ערימת רופאים מטומטמים שכבר החליטו מה תהיה פסיקת בגץ. טפו עליכם.
    סגור
  • 2.
    הרגלתם אותנו טוב
    אזרח 08/2023/09
    הגב לתגובה זו
    7 2
    שאם זה לא עניין של חיים או מוות...... קח תור לעוד שלושה חודשים
    סגור
  • 1.
    יישר כוח דר מרוז
    גבר גבר 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    6 4
    שלא יספרו לכם סיפורים. לא מערבבים בשר בחלב. את הדעות הפוליטיות תשאירו בקלפי.5אישית אני לא מבין איך אנשים מפגינים בזמן עבודה.כבר שמעתי על רופאה שמגהצת כרטיס בבוקר .לוקחת את הדגל לגשר של בלינסון בזמן העבודה. מסיימת להפגין ורק אז מגהצת כרטיס לפני שחוזרת הביתה...מציע כל אחד שיש לו עובדים לבדוק מה הם עושים על חשבונכם
    סגור