בריאות

בתי החולים שיבא ואיכילוב במתכונת שבת: "המדינה זקוקה לטיפול נמרץ"

בעקבות השביתה במערכת הבריאות, בתי החולים שיבא ואיכילוב עברו לעבוד במתכונת מצומצמת וחלק מהרופאים יעלו להפגין בירושלים. פרופ' עידית מטות: "עושים לנו פוגרום, פוגעים בכולנו, אין בושה, הכול מטורף"
מערכת ice | 
המרכז הרפואי שיבא (צילום נעמה עזריאל פרנק)
על רקע משבר המהפכה המשפטית והשביתה הכללית במשק שהוכרזה הבוקר, מנהלי בתי החולים בארץ התכנסו לדיון בו הודיעו בתי החולים שיבא תל השומר ברמת גן ואיכילוב בתל אביב, כי הם עוברים לעבוד במתכונת שבת.
בהודעת בית החולים שיבא נמסר כי החל מהבוקר ועד להודעה חדשה בית החולים תקודם רק פעילות דחופה ויישאר לפעול מספר מצומצם של רופאים כוננים בכל מחלקה, מאחר והרופאים עולים להפגין בירושלים.

גם בביה"ח איכילוב התמונה דומה ופרופ' עידית מטות, מנהלת מערך ההרדמה וטיפול נמרץ אמרה לאתר מאקו: "אצלנו יוענקו רק שירותים דחופים וכל מי שירצה יעלה למחות בירושלים היום בצהריים. קורה משהו בישראל שלא קרה אף פעם. אתמול היה ליל הבדולח של מדינת ישראל. עושים לנו פוגרום, פוגעים בכולנו, אין בושה, הכול מטורף. אנשים לא נמצאים במצב השגרתי שלהם, לא ישנים, אנשים בטירוף, בחרדות וגם הרופאים. אנחנו בני אדם כולנו רוצים לדאוג למטופלים אבל אנחנו לא חדים כי אנחנו דואגים לעתיד המדינה שלנו. המדינה זקוקה לטיפול נמרץ, בתור אדם שמתעסק בהשתלת איברים - ישראל צריכה השתלת איברים, לא פחות מכך".
משרד הבריאות מסר בתגובה: "המשרד מכבד את זכות השביתה. גורמי המקצוע שלנו נמצאים בקשר עם כלל מנהלי בתי החולים, קופות החולים וראשי המערכת הרפואית, על מנת להבטיח את מתן המענה הטיפולי לכל מי שיידרש לכך".
מנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב: "מערכת הבריאות היא תמונת ראי של החברה הישראלית והפגיעה במרקם החברתי עלולה למצוא את ביטויה גם במערכת. נמשיך לדאוג לכך שהמערכת תמשיך ותהיה נקייה מכל שיקול שאיננו רפואי. אני מקווה שבמהרה יימצא פתרון למשבר בו נמצאת המדינה, שיאפשר להשיב גם את המערכת לתפקוד מלא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה