בריאות

מחטטים באף? כנראה שתפסיקו אחרי שתקראו את זה

חיידקים יכולים לעבור דרך עצב הריח של חלל האף - מיועל באמצעות פיק - להגיע למוח וליצור סמנים שהם "סימן מובהק למחלת אלצהיימר", על פי מדענים מאוניברסיטת גריפית' באוסטרליה
מערכת ice |  7
רפואה ובינה מלאכותית (צילום pexels)
כיצד חיטוט באף שלך יכול להגביר את הסיכון לאלצהיימר ודמנציה? בכל מקרה, שימו לב עד כמה זה לא מומלץ. מחקר חדש מצביע על כך שחיטוט באף עלולה להגביר את הסיכון לפתח מחלת אלצהיימר ודמנציה קשורה.
חיידקים יכולים לעבור דרך עצב הריח של חלל האף - מיועל באמצעות פיק - להגיע למוח וליצור סמנים שהם "סימן מובהק למחלת אלצהיימר", על פי מדענים מאוניברסיטת גריפית' באוסטרליה.

באופן ספציפי, המחקר שלהם, שפורסם ב-Scientific Reports, צפה בחיידק Chlamydia pneumoniae - חיידק הקשור לזיהומים בדרכי הנשימה כולל דלקת ריאות - משתמש בעצב הריח כ"נתיב פלישה לתקיפה של מערכת העצבים המרכזית". תאים במוח הגיבו אז להתקפה על ידי הפקדת חלבון עמילואיד בטא, סימן היכר של אלצהיימר.
סנט ג'ון וצוותו ציינו כי אובדן ריח יכול להיות סימן מוקדם לאלצהיימר ומציעים בדיקות ריח לבני 60 ומעלה כגלאי מוקדם. "ברגע שאתה מקבל את זה מעל גיל 65, גורם הסיכון שלך עולה מיד, אבל אנחנו בוחנים גם סיבות אחרות, כי זה לא רק גיל - זה גם חשיפה סביבתית. ואנחנו חושבים שחיידקים ווירוסים הם קריטיים".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    100%
    נירו 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא בריא לחיות כל הזמן אנחנו חשופים
    סגור
  • 6.
    עברתי לחטט באוזן (ל"ת)
    בוריס פוטין זלנסקי 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 5.
    רמאים
    הכל שקר 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 3
    זה הכל תופעות לוואי של המטושים שדחפו לכם לאף כל שבוע בקורונה ומנסים לבלבל אתכם שזה מחיטוט באף. אל תאמינו, החומר ששמו במטוש,כנראה שהוא הגורם לאלצהיימר ודמנציה אבל מי יגלה לכם את זה מה חשבתם
    סגור
  • 4.
    חיטוט בתחת
    מוריס 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חיטוט בתחת ולאחר מכן דחיפת אצבע באף כנראה שזה עולה למוח ועושה שם בום בום וזהו....חיים בפלנטה אחרת.
    סגור
  • 3.
    לא לחטט באף
    חקי חיון 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 2
    חקי חיון , במקום לחטט באף עליכם לקנח את אפכם כמיטב יכולתכם ואם אין ברירה אז תחטטו קלות ובעדינות באמצעות נייר עדין המונח על אצבעכם המחטטת כגון נייר טישו או נייר טואלט עדין.
    סגור
  • 2.
    אכן, תרגום אבסורד - למונח מוכר
    אלון 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    5 0
    mule פרדה/חיית הובלה. בעולם הפשע, זה מתייחס לעיתים לאנשים שמובילים סמים עבור אחרים. אבל במקרה דנן, מדובר ב"מוליך/הובלה" כלומר, האצבע המחטטת משמשת כמוליך/מוביל של חיידקים אל פנים האף. לגבי המילה פיק? אולי מדובר ב peak (כי מי ראה את המקור?), ואז מדובר בנקודת שיא. כלומר, הובלה נקודתית עוצמתית בפעם אחת? לא נשמע ממש תרגום ברור גם עם הפרשנות הזאת, (לפחות לא החלק של הפיק).
    סגור
  • 1.
    תרגום לקוי
    איתן 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה זה "מיועל בפיק"?
    סגור