בריאות

פרשת העוברית: האם הנושאת תובעת מאסותא 100 אלף שקל

מחדל החלפת העוברים באסותא: טרם נודע שאינם ההורים הביולוגיים, עתרו בני הזוג לבית המשפט בבקשה למנות אפוטרופוסית לעוברית. פרקליטיה של האם שבהריון זעמו על העתירה וביקשו לחייב את ביה"ח אסותא בהוצאות משפט בסך 100 אלף שקל
מערכת ice |  2
אסותא (צילום דוברות בית החולים אסותא)
לאחר הטוויסט הנוסף בפרשת החלפת העוברים בבית החולים אסותא, כעת תובעת האם שנמצאת בהריון עם עובר שאינו שלה, לחייב את בית החולים אסותא בהוצאות משפט בסך 100 אלף שקלים.
כזכור, אתמול התקבלו תוצאות הבדיקות הגנטיות שהפתיעו את כולם ובהן הסתבר כי בני הזוג שעד כה חשבו שהם ההורים הביולוגיים של העוברית - אינם קשורים לה גנטית. כעת לאף אחד אין מושג לגבי זהות ההורים האמיתיים של התינוקת שצפויה להיוולד בימים הקרובים, וככל הידוע גם סובלת מבעיות בריאותיות.
עוד קודם שהגיעו התוצאות הגנטיות, הגיש הזוג שסבר כי העוברית שלו עתירה לבית המשפט שיורה על מינוי אפוטרופוס לתינוקת. בעקבות קבלת התוצאות, דחה בית המשפט כצפוי את העתירה.

אתר 12N פרסם כי פרקליטיה של האם שנמצאת בהריון, אסף שרעף וגלית קרנר, זעמו על בני הזוג שהגישו את התביעה, ופנו בקשה דחופה לשופטים לבטל את ההליך ואף לחייב בהוצאות משפט גבוהות את בית החולים אסותא.
"בשים לב לתוצאות הבדיקה הגנטית, אין עוד חולק שמדובר בהליך סרק וחסר תוחלת", כתבו עורכי הדין שרעף וקלנר. "הגשת התביעה, ובפרט במועד הבלתי סביר שבו הוגשה, גרמה עוגמת נפש ולחץ כה רבים ומיותרים אצל הנתבעים בתקופה כה רגישה".
עורכי הדין קבלו על כך שתביעת בני הזוג הכניסה את המערכת כולה לסחרור, וכינו את המהלך כ"עזות מצח להגיש תביעת אפוטרופוסות בלעדית עוד טרם שקיים להם מעמד כלשהו".
"הם בחרו, לצד התנהלותם המחפירה, לבצע שימוש נלוז באמצעי התקשורת כדי לייצר לחץ", כתבו עורכי הדין, "בחרו בדרך הפוגענית ביותר, בתקופה שבה הם יודעים היטב כמה נזק עלולה להסב תביעתם לנתבעים, לאם, להיריון ולעובר".
בעקבות טיעוניהם, פנו לבית המשפט בבקשה לבטל את מינוי האפוטרופוס – וגם לחייב את בית החולים אסותא בהוצאות משפט בהיקף משמעותי של כ-100 אלף שקלים.
עורך הדין של בני הזוג שנקבע כי אינם ההורים הגנטיים מסר כי יוכל להגיב רק כשיראה מסמך שהוגש לבית המשפט.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גידי לשץ הביתה
    ה 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא פיצוי על העוול הנורא שנעשה. הסכום הוא כמו לרכוש רבע בוטן עבור אסותא. המנהלים צוחקים.
    סגור
  • 1.
    גוגל IVF embryo mixups
    לא FIRST TIME 10/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר היו מקרי החלפות מבחנות עוברים בעולם. סה"כ כל פרט לגופו עניין ואין להסיק מסקנות מסידורים קודמים. נראה מה מכובדינו היצירתיים יפלטו...
    סגור