בריאות

זרקו את העוברים לפח? סכנת סגירה למחלקת הפוריות באסותא

פרשה נוספת נבדקת במחלקת ההפרייה החוץ גופיץ בבית החולים אסותא, שעומדת בשבועות האחרונים בראש כותרות בלתי מחמיאות לאחר מחדל החלפת העוברים
מערכת ice |  3
בית החולים אסותא, משרד הבריאות (צילום ויקיפדיה)
מחדל העוברים שמטלטל את המדינה בשבועות האחרונות, ובעיקר את חייהם של הזוגות המטופלים בבית החולים, מסתעף כעת כאשר בתוכנית חיסכון חושפת יולן כהן חשדות חמורים נוספים נגד התנהלות המחלקה.
כהן דיווחה כי מעבר לאותו מחדל, במשרד הבריאות בודקים אירועים נוספים שקרו בבית החולים שזוגות שהגיעו לקבלת טיפולי פוריות בבית החולים גילו על ידי הרופאים כי זרקו את העוברים שלהם לפח. בעקבות כך, לפי כהן, במשרד הבריאות יחליטו בעקבות ממצאי המחדל והאירועים אם לסגור את המחלקה בבית החולים.
מוקדם יותר היום, פרסם בית המשפט את חווות הדעת שנגזרה מהבדיקות הגנטיות, כאשר זו גורסת כי לפי הבדיקות, בני הזוג שנחשבו עד כה כבעלי הסיכויים להימצא ההורים הביולוגיים, אינם מתאימים לבדיקות העוברית. 
מנהל היחידה לסיווג רקמות מבית החולים שיבא, ד"ר רון לבנטל וסיכם בפני בית המשפט כי הבדיקות שהתבצעו, שללו את אפשרות האמהות והאבהות הגנטית של בני הזוג שנבדקו ביחס לעוברית שנישאת ברחם בת הזוג השני בפרשה.
נזכיר כי המחדל נחשף לפני כחודש בבית החולים הפרטי אסותא בראשון לציון כאשר בבדיקה גנטית התברר כי האישה הנבדקת נושאת ברחמה עובר שאינו בעל מטען גנטי זהה לה ולבעלה.
 


עד להגעת התוצאות שהתפרסמו היום, התגבשה דעה סביב זוג אחד מבין הזוגות שנדבקו, כי הם ההורים הביולוגיים של העוברית שבינתיים גדלה ברחם של האישה ההרה. סביב העניין החלו דיונים משפטיים מיוחדים אך כעת הקלפים שוב נטרפים כששוב אין כיוון ברור לגבי זהות ההורים הביולוגיים, וזאת בזמן שהאישה ההרה צפויה ללדת כבר בימים הקרובים.

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    היחס לעובּרים - היחס לרצינות העבודה
    בלה קדוש 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כלומר אין יחס -> אין רצינות, יש מחדלים !
    סגור
  • 2.
    לסגור אתמול כבר
    איאיאי 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ולקחת את רשיון העבודה לכל מי שעסק בדבר
    סגור
  • 1.
    זה קורה גם בבתי חולים ציבוריות (ל"ת)
    בשעה טובה סוף להפרטה 10/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור