בריאות

מכשירי השמיעה החדשים מציעים יתרונות רבים - אך יש גם חסרונות

לאחרונה הותרה ברחבי ארה"ב רכישה חוקית של מכשירי שמיעה בבתי מרקחת, ללא מרשם או בדיקה מקדימים. למרות זאת, מומחים מזהירים כעת כי האופציה המוזלת והמהירה הזו עלולה למנוע מרבים טיפול אפקטיבי בבעיית השמיעה שלהם
מערכת ice | 
מכשיר שמיעה (צילום ויקיפדיה)
לפני מספר ימים רשתות שיווק אמריקאיות החלו למכור מכשירי שמיעה ללא מרשם וזאת על פי אישור חדש שקיבלו לעשות זאת ולאחר המתנה ארוכה מצד הצרכנים. בעזרת ההיתר הזה אזרחים לא צריכים לחכות לתור לרופא ואף לשלם הון עתק על מכשיר שמיעה יקר. כל מה שהם צריכים לעשות זה לגשת לבית המרקחת ולקנות אחד וזאת במידה ובעיית השמיעה היא קלה עד בינונית.
יחד עם זאת, מתגלה כי למרות שהדבר אכן נראה כמו חיובי עבור אין ספור כבדי שמיעה, ביניהם גם ילדים קטנים, כעת מסתבר שישנו חיסרון עיקרי ומשמעותי בזמינות של מכשירי השמיעה. על פי מומחים ורופאים, העובדה שרבים יכולים פשוט לרכוש על סמך דעתם מכשיר שמיעה, ללא בדירה רפואית מקדימה, עלולה להביא לכך שהם לעולם לא יאובחנו בבעיה הספציפית שקיימת במערכת השמיעה שלהם וכך הדבר עלול להסתבך לכדיי בעיה גדולה יותר.
הדבר מדאיג במיוחד כאשר מדובר בבעיות שמיעה שמאובחנות אצל ילדים קטנים. יתרה מכך, ישנו החשש כי אם לא יותאם מכשיר שמיעה מדויק לילד - מכשיר השמיעה עצמו עלול להזיק לו אף יותר וזאת לצד העובדה שלא ימנע את הבעיה הקיימת, במידה ואכן יש כזו. 
על כן, הרופאים ממליצים כי אנשים מתחת לגיל 18 לא ירכשו לבד מכשירים שמיעה וגם כי מומלץ לאנשים בכל הגילאים להגיע לבדיקת שמיעה אצל רופא מומחה, טרם יבצעו רכישה ושימוש במכשיר שמיעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה