בריאות

הסוף לסוכרזית: מדענים גילו ממתיקים בריאים וטבעיים חדשים

מחקר חדש ומהפכני גילה שמונה ממתיקים חדשים או תרכובות המשפרות מתיקות ב-11 זני הדרים
מערכת ice |  1
צילום minoandriani - stock.adobe.com
יותר מדי סוכר על בסיס יומי, עלול לגרום בסופו של דבר לבעיות בריאותיות חמורות כמו השמנת יתר או סוכרת מסוג 2. ובכל זאת, תעשיית החטיפים הגדולה יותר מסתמכת על סוכר ומפתה אנשים לאכול לצרוך ממנו הרבה. אפילו ממתיקים מלאכותיים מקבלים מוניטין רע בגלל שהם מזיקים לבריאות. אולם כעת, מחקר חדש מאוניברסיטת פלורידה עשוי סוף סוף להצביע על תחליף סוכר טבעי, לא קלורי, שטעמו מתוק באותה מידה.
המחקר גילה שמונה ממתיקים חדשים או תרכובות המשפרות מתיקות ב-11 זני הדרים. "הצלחנו לזהות מקור טבעי לממתיק מלאכותי, אוקסים ווי, שמעולם לא זוהה ממקור טבעי כלשהו בעבר", אמר יו וואנג, המפקח על המחקר. "זה יוצר הזדמנויות מורחבות עבור מגדלי הדרים ועבור זני גידול שייבחרו כדי להשיג תשואות גבוהות של תרכובות ממתיקים", הוסיף וואנג.
 
פחות סוכר במוצרי מזון מעובדים יביאו תועלת לכולם והיא מיועדת כיעד ארוך טווח של מערכת הבריאות ותעשיית המזון והמשקאות כבר די הרבה זמן. הצרכנים, כמובן, רוצים להישאר בריאים ובמקביל ליהנות ממאכלים ומשקאות טעימים. לדוגמה, קונים רוצים מיץ תפוזים בטעם מתוק, אבל הם גם לא רוצים לצרוך יותר מדי סוכר. הממתיקים והתרכובות המשפרות את המתוק שזוהו לאחרונה עשויים לפתור סוף סוף את התסבוכת הזו.
 
יש הרבה מוצרי מזון על מדפי החנויות המכילים ממתיקים מלאכותיים שאינם קלוריות כמו סכרין, סוכרלוז ואספרטיים במקום סוכר. חומרים אלה יכולים להשפיע לרעה על הטעם, עם זאת, בדרך כלל לייצר טעם לוואי מר או מתכתי. בשנים האחרונות, הקונים הראו נטייה ברורה לממתיקים שמקורם באופן טבעי דומים יותר לפרופיל החושי של סוכר. עם זאת, ממתיקים טבעיים רבים שאינם קלוריים, עדיין בעלי טעם לוואי דמויי ליקריץ. ממתיקים טבעיים המופקים במיוחד מפירות, בינתיים, הוכיחו את עצמם הרבה יותר כקשים לטיפוח עד כה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד שפן לממתיקים
    תמי 09/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאחר כתבה שפסלה את כל הממתיקים נפתח שער חדש לממתיק חדש. אולי מספיק כבר? חדדץש
    סגור