בריאות

מחדל ההפריה: פרופ' גליה אורון פרשה מצוות הבדיקה

יום אחרי שגובשה הוועדה לבדיקת הנסיבות שהובילו למחדל ההפריה, פרופ' גליה אורון שמונתה לצוות הודיעה שלא תהיה חלק ממנו

מערכת ice | 
הפריה חוץ גופית אילוסטרציה (צילום freepik)

פרופ' גליה אורון פרשה מצוות הבדיקה של מחדל ההפרייה באסותא ראשון לציון, לאחר שפנתה לנציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים ד"ר בועז לב. פרופ' אורון, המשמשת כמנהלת היחידה לפוריות ולהפריה חוץ גופית (IVF) במרכז הרפואי כרמל, גויסה לוועדה שגיבש משרד הבריאות במטרה לבדוק את הנסיבות שהובילו למחדל ההפריה שעומד במרכז סערה ציבורית ומעורר דאגות ושאלות בקרב מטופלות IVF (טיפולי הפריה חוץ גופית). במשרד הבריאות דאגו לעדכן שפרופ' אורון אינה שכירה של רשת בתי החולים הפרטית אסותא, אלא רק עובדת במרפאות בשעת הצורך. 
 

כזכור, אשה הרה הגיעה לבית החולים אסותא ראשל"צ כדי לעבור בדיקה גנטית, וגילתה לתדהמתה שהעובר ברחמה אינו דומה גנטית לה או לבן זוגה. ככל הנראה העובר שהוחזר לרחמה בתהליך ההפרייה החוץ גופית שייך בכלל לאשה אחרת שאינה בהריון. מומחים טוענים שהסיבה להבדלים בין המטענים הגנטיים היא אולי תוצאה של תהליך החזרת העוברים. 

בשלב זה עדיין לא אושרה סופית זהותה של האם הביולוגית. כעת לא ברור אם מטופלות IVF נוספות נושאות ברחמן עוברים שאינם שלהן. בעקבות השערורייה, משרד הבריאות הורה לבית החולים אסותא בראשון לציון לא לקבל מטופלות חדשות למחלקת הפריה חוץ גופית. 


בתהליך הפריה חוץ גופית (IVF), הביציות של המטופלת או של תורמת נשאבות ועוברות תהליך של הפריה חיצונית עם הזרע. לאחר מכן מוחזר עובר מופרה אחד או יותר לחלל הרחם בעזרת צינורית שמוחדרת דרך חלל צוואר הרחם.  

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה