בריאות

אם שותים לא מגזימים: המפתח לשתיית פחות אלכוהול נחשף

מדענים בבריטניה אומרים שהטריק לצמצם את צריכת האלכוהול עשוי להיות פשוט כמו שימוש בכוס קטנה יותר. המחקר החדש שלהם מצא שאנשים ששותים יין בבית באופן קבוע צרכו פחות בכל שבוע כאשר עברו לכוסות קטנות יותר וקנו בקבוקים קטנים יותר

מערכת ice | 
אלכוהול (צילום UNSPLASH)
משקי בית בריטיים שתו 6.5 אחוז פחות יין בכל שבוע כאשר המשתתפים החליפו את כוסות היין הרגילות שלהם לקטנות יותר שסיפקו החוקרים. הבחירה בקניית בקבוקי יין בגודל חצי (375 מ"ל) במקום הגודל הסטנדרטי שאתה מוצא בדרך כלל בחנויות אלכוהול (750 מ"ל) גם צמצמה את השתייה של אנשים ב-3.6 אחוזים.
מחברי המחקר גייסו 260 משקי בית בבריטניה להשתתף בניסוי זה, שכל אחד מהם צרך לפחות שני בקבוקי יין בגודל סטנדרטי בכל שבוע. במשך 14 ימים, החוקרים ביקשו מהמשתתפים לקנות כמות מוגדרת של יין ולאחר מכן סיפקו להם כוסות קטנות יותר (290 מ"ל) או כוסות גדולות יותר (350 מ"ל) לשתות מהן. הצוות מדד את השתייה של כל בית באמצעות תמונות של היין שנרכש ועל ידי שקילת התכולה על מאזניים סטנדרטיים.
 
חוקרים מציינים כי יין הוא המשקה האלכוהולי הפופולרי ביותר באירופה. עם זאת, הציבור שותה את רובו בבית - ולא בברים, פאבים או מסעדות. מחקרים קודמים מצאו ששימוש בכוסות גדולות יותר מגדיל את כמות המכירות של עסקי יין. יתר על כן, כוס המשקה הממוצעת גדלה גם בגודלה באופן דרמטי במהלך העשורים האחרונים. מחברי המחקר מאמינים שהממצאים שלהם יכולים להוביל ל"תיקון שוק" שעוזר לאנשים לשתות פחות ומאפס את מה שהחברה מחשיבה כ"גודל כוס מקובל" לאלכוהול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה