בריאות

מהפכה במזון לתינוקות בישראל: זה השינוי שייכנס לראשונה מ-2013

רשות התחרות פונה לקבלת התייחסויות מהציבור בנוגע לבחינת חידוש הצו המוסכם בענף תרכובות מזון לתינוקות

מערכת ice | 
מזון תינוקות (צילום vecteezy, shutterstock)
רשות התחרות פרסמה היום (חמישי) קול קורא בנוגע לחידוש הצו המוסכם בענף התמ"ל. הרשות מבקשת לקבל התייחסויות מהציבור בנוגע לתחרות בשוק תחליפי החלב לתינוקות והוראות הצו המוסכם.
בשנת 2018 אושר מחדש צו מוסכם בין הממונה על התחרות לבין מטרנה, טבע (מייבאת ומשווקת נוטרילון) ואבוט (מייבאת ומשווקת סימילאק), לאחר שנחתם לראשונה בשנת 2013. כעת הממונה בוחנת את הארכת תחולתו מעבר ליום 22 בינואר 2025.
 
הצו קובע שספקי התמ"ל יהיו רשאים לשלם לבית החולים רק אם בית החולים ייתן גישה חופשית, בתנאים שוויוניים, לכל ספקי התמ"ל שיבקשו להיכנס אליו. בנוסף, על מנת להקל על כניסת ספקי תמ"ל נוספים לבתי החולים, נקבע מנגנון תשלום לפיו היקף התשלום של כל ספק תמ"ל לבית החולים בעבור הצעת מוצריו לתינוקות ייגזר מחלקו היחסי באספקת התמ"ל באותו בית חולים – בשונה משהיה נהוג קודם לכן.
הצו המוסכם נועד לאפשר לכל ספקי התמ"ל להיכנס לבתי החולים ולאפשר להורים לבחור את מותג התמ"ל המועדף עליהם מתוך מגוון, ובנוסף, להוריד חסמים שניצבים בפני מתחרים חדשים בשוק התמ"ל ובכך להגביר את התחרות בין ספקי התמ"ל במקטע הקמעונאי.
מנקודת מבטו של הצרכן עצם הנוכחות של מותג תמ"ל בבית החולים משווה לו מעין "גושפנקא בריאותית" שמחזקת את המוניטין שלו, וכניסת ספקים חדשים למגוון בבתי החולים מנמיכה את החסם שנובע מהעדפת הצרכנים לרכוש מותג תמ"ל מבוסס. חשיפת ההורים בבית החולים למותגים נוספים צפויה הייתה להקל על חדירה והתרחבות שלהם במקטע הקמעונאי, לנוכח הנאמנות הצרכנית למותג הראשון אליו הסתגל היילוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה