בעולם

הונאות ופייק בחסות הבחירות: עשרות אלפי זיופים נתפסו ברשת

חברת הסייבר הישראלית ברנדשילד מצאה כעשרת אלפים אתרים מזויפים שנרשמו, הפצת פייק ומכירת מרצ'נדייז של תקופת הבחירות, וכאלף פרופילים מזויפים באינסטגרם ובטיק-טוק; את מי עברייני הרשת מחקים יותר – ביידן או טראמפ?
מערכת ice | 
דונלד טראמפ, ג'ו ביידן (צילום shutterstock, freepik)
בזמן שדונלד טראמפ וג'ו ביידן נמצאים בשיא קמפיין הפריימריז שלהם, ומנסים לרכוש מחדש את אמון הציבור האמריקאי – נראה שהם עצמם נתונים למתקפה שמערערת על האמון שלהם. חברת הסייבר הישראלית BrandShield, המתמחה בניטור, מעקב והסרה של הונאות, רמאויות, התחזויות וזיופים ברשת, מצאה היקפי שיא של הונאות והתחזויות ברחבי האינטרנט והרשתות החברתיות, סביב דמויותיהם של שני המועמדים לנשיאות.
סוגי ההונאות וההתחזויות הם רבים ומגוונים. כך למשל, אפשר למצוא ברחבי הרשת אתרים המתחזים לאתרי הקמפיינים השונים, שבין היתר מציעים לכאורה מרצ'נדייז לתמיכה באחד המועמדים, מתחזים לאתרים רשמיים המפיצים מידע אודות המועמד והקמפיין או מציעים אפשרויות התנדבות או אתרי הונאה המנסים לגייס תרומות. אולם, לא מדובר באתרים מהימנים, אלא באתרים שעלולים להעמיד את המשתמשים בסיכון לעוקץ אשראי (במקום רכישה/תרומה), לצריכת מידע כוזב או לקבלת מוצרים מזויפים. באשר למועמדים עצמם, טראמפ מוביל עם 7,722 אתרים חשודים בהונאה, לעומת ביידן עם 1,914 כאלו בלבד.

בנוסף לכך, ישנן גם התחזויות ברשתות החברתיות בדמות פרופילים מזויפים. באופן זה מנסים המתחזים להפיץ פייק ניוז, לשנות תודעה, להוביל לאתרי ההונאה ועוד. גם כאן טראמפ רושם ניצחון מפוקפק עם 523 פרופילים באינסטגרם ו-225 בטיקטוק, לעומת ביידן עם 420 ו-192 בהתאמה. אפשר להניח שדמותו הצבעונית של טראמפ, לצד פעילותו ברשת החברתית, מייצרת יותר buzz, ולכן לא מפתיע שלפחות בתחום ההונאות המפוקפק – טראמפ מנצח.
"תקופת הבחירות מייצרת הרבה רעש תקשורתי, שכפי שאנחנו מכירים ממקרים קודמים – מתורגם בקלות להונאות, לניצול ולמעשי רמייה", מספר יואב קרן, מנכ"ל ברנדשילד. "אולם כשמדובר בנושא רגיש כמו בחירות דמוקרטיות, בתוך תקופה שטופת בינה מלאכותית וחשדות על התערבויות מצד גורמים זרים, לא מדובר רק בהונאה של הכיס הקטן של האזרח, אלא בסיכון להיקפי הונאה ופייק ניוז נרחבים".
"מדובר בעוד דוגמה לציבור על הצורך שלנו כצרכני רשת – בין אם כצורכים מוצרים בכסף ובין אם צורכים מידע, להיות חכמים יותר", מוסיף קרן, "אולם גם למי שמשמש מושא לחיקוי ולזיוף צריכה להיות אחריות, ואלו מוכרחים להתחמש בהגנות סייבר מתקדמות שתואמות את האיומים שפוגעים בסופו של דבר באמינות המותג שלהם. וכן, גם מוניטין פוליטי הוא מותג".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה