בעולם

ביידן בדרך הביתה? בית הנבחרים האמריקאי בהחלטה חריגה

המפלגה הרפובליקנית ובראשם הנשיא לשעבר טראמפ טענו כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הרוויח מעסקיו של בנו האנטר בזמן שהכיהן כסגן הנשיא של ברק אובמה. עכשיו, אושר לפתוח בחקירה נגדו, האם נראה את ג'ו ביידן עוזב את הבית הלבן מוקדם מן הצפוי?
מערכת ice |  1
ביקור ג'ו ביידן בישראל (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
בית הנבחרים האמריקני, הצביע הלילה (חמישי) בעד הצעה שקוראת לפתוח בחקירת הדחה נגד נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. ההצעה עברה ברוב קולות של 221 בעד ו-212 נגד לפי חלוקת בין שתי המפלגות (הרפובליקנית והדמוקרטית).
לפי הטענות שעלו נאמר שביידן הרוויח מעסקיו של בנו האנטר במדינות זרות ברחבי העולם בזמן שהוא כיהן כסן נשיא בין השנים 2009-2021. נכון לעכשיו, מדובר בהאשמות בלבד, אך אם יוכח אחרת הנשיא המכהן צפוי לעזוב את הבית הלבן מוקדם מן הצפוי.
במהלך הדיון ביידן, תקף את המחוקקים הרפובליקנים ואמר כי: "במקום לעשות הכל כדי לעזור לשפר את חייהם של האמריקנים, הם מתמקדים בלהתקיף אותי בשקרים. במקום לפעול למען הסוגיות הדחופות שדורשות מענה, הם בוחרים לבזבז זמן על התרגיל הפוליטי חסר הבסיס הזה שאינו נתמך בעובדות".
ההצעה אמנם עברה ברוב רפובליקני דחוק בבית הנבחרים, אך ככך הנראה מדובר גם בצעד סמלי ברובו, משום שכדי להדיח נשיא יש צורך ברוב של שני שליטים בסנאט, בניגוד לרוב רגיל בבית הנבחרים, ולדמוקרטים יש רוב בו.
הרפובליקנים מצאו ראיות לכך שבנו של הנשיא המכהן, גרם ללקוחות להאמין שהוא יוכל לספק להם גישה ללשכתו של אביו, אך לא כאלו המצביעות על כך שביידן אכן ניצל את תפקידו לשם מטרות אלו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קמפיין הבחירות של ביידן
    איתן 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביידן לא מנהיג כזה חלש כמו שכולם אומרים. הוא עומד עם ישראל ב100% ויספק לנו סיוע עד כמה שנהיה זקוקים. ברם, הוא מכין את עצמו לקמפיין הבחירות בשנת 2024, ודעת הקהל הפרו פלסטינית חשובה לו, מכיוון שארצות הברית מדינה דמוקרטית וביידן מנהיג שצריך להתיחס לכולם. כך שגם הוא הצהיר שישראל מוגבל בזמן שלה וצריכה למהר כי בשלב מסויים ארצות הברית תפסיק לסייע לנו בסיוע צבאי והתרתעה של איראן. כך שצריך לקחת את זה בחבשבון ולמהרר. וביידן זה מנהיג אכפת לו מכולם.
    סגור