בעולם

ניצול שואה לביידן: "מעלה הרבה מהזיכרונות הנוראים שלי"

2,500 ניצולי שואה ובני משפחותיהם הביעו במכתב את תודתם לנשיא ארה"ב ביידן על עזרתו לישראל בימים אלו. אחד הניצולים כתב לנשיא: "מה שקורה היום במזרח התיכון מעלה הרבה מהזיכרונות הנוראים שלי מלפני 80 שנה"
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום Alexandros Michailidis/ shutterstock)

לאחר נאומיו המרגשים עבור ישראל בהם הביע תמיכה רבה וסיוע צבאי, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קיבל אתמול מכתב תודה מרגש מטעם 2,500 ניצולי שואה ומשפחותיהם. שלי רוד ורניק, מנכ"לית המרכז לטיפול בניצולי שואה בפרדציות היהודיות בצפון אמריקה, אחראית על המכתב לנשיא ארה"ב ואמרה כי: "ניצולי השואה הם המודלים שלנו לחוסן וחוסן. הדוגמה שלהם תנחה את הקהילה היהודית במהלך הבנייה מחדש".

בין החותמים במכתב התודה לנשיא נכללו 870 ניצולי שואה, 952 ילדים של ניצולי שואה, 606 נכדים של ניצולי שואה ו-58 נינים של ניצולי שואה אשר הסבירו כמה תמיכתו חשובה וחיונית בימים אלו לאור עברם המזעזע אותם חוו בתקופת השואה. בין היתר נכתב כי: "ניצולי שואה חיו את היכולת האנושית הגרועה ביותר. היינו עדים לרצח המשפחות שלנו, הקהילות שלנו, ולהשמדה כמעט של העם היהודי".


עוד הוסיפו כי "אבל היום זה אחרת. היום יש לנו את ישראל. היום יש לנו את ארצות הברית של אמריקה ונשיא שמוכן לתמוך במדינת ישראל ולהוקיע את האנטישמיות מבית ומחוץ. האישור הבלתי מעורער שלך על זכותה של ישראל להגן על עצמה הוא משמעותי עבורנו".


מלבד מכתב זה, כמה ניצולים בחרו לכתוב מכתבים אישיים לנשיא בהם סיפרו על האירועים בשבועות האחרונות שיוצרים חרדה גדולה בקרבם ומחזירה אותם אל אותו עבר נורא. שלי רוד ורניק, מנכ"לית המרכז לטיפול בניצולי שואה והמכון להזדקנות וטראומה בפדרציות היהודיות של צפון אמריקה אמרה כי תחושת הטראומה עלולה לשבש את החוסן והביטחון האישי של הניצולים: "טראומה יכולה לנפץ את תחושת הביטחון ותחושת השליטה בגורלם, המכתב הוא הזדמנות לניצולים להביע את עצמם ולהחזיר לעצמם תחושת ביטחון ועוצמה".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה