בעולם

בשל המתיחות: ארה"ב החלה בתרגיל צבאי משותף

בשל חשש למתקפה דומה לזו של החמאס, יצאו צבאות דרום קוריאה וארה"ב לתרגיל צבאי משותף על מנת להתכונן למתקפה שתגיע מכיוון צפון קוריאה ונכון לשעה זו המתיחות בין השתיים רק גוברת
מערכת ice | 
שגריר דרום קוריאה בארהב (צילום ויקיפדיה)
המלחמה בין ישראל חמאס ממשיכה להשפיע על כל העולם, לא רק בהקשר של תמיכה בישראל או בפלסטינים אלא, גם על המצב הביטחוני העולמי וכעת עולה החשש כי קוריאה הצפונית, אשר תרמה נשק לחמאס צפויה לפתוח במתקפה דומה לזו של החמאס על ישראל על דרום קוריאה. 
על מנת להתכונן לתרחיש בצורה הטובה ביותר, בימים אלה הצבא האמריקני מנהל תרגיל משותף עם הצבא הדרום קוריאני שאמור לדמות אירוע שבו חיילים מצבא קוריאה הצפונית יחצו את הגבול, יירצחו חיילים ואזרחים ויחטפו אנשים למדינה הצפונית הסגורה.
התדמית של דרום קוריאה כמדינה עתידנית מונעת טכנולוגיה, עם הבירה סיאול שמובילה אותה, מצליחה להתרחב ולהפוך אותה לאחת המדינות המתקדמות בעולם. אך למרות זאת, הצל של המדינה מצפון תמיד מונח מעל ראשיהם של האזרחים והתיירים כאחד.
אחד מקווי הדמיון בין חמאס לצפון קוריאה היא העובדה שבזמן הצפון והדרום ניהלו שיחות על חתימת הסכם שלום בניהן, דווח כי קוריאה הצפונית החלה בחפירת מנהרות תת קרקעיות על מנת לפלוש לשכנתה מדרום.
על פי הדיווחים אומנם, חפירת המנהרות מעולם לא הושלמו, אבל המנהרה הארוכה ביותר שהתגלה נמצאת בסמוך לעיר הבירה של קוריאה הדרומית סיאול ויכולה להעביר שלושים אלף חיילים בשעה. 
רק לאחרונה, התקשורת הרשמית של קוריאה הצפונית האשימה את ארה"ב בכך שהיא יצרה את המצב בעקבות התערבותה במזרח התיכון ואף יצאה כנגד ישראל וטענה כי: "כבשה את שטחה של פלסטין באופן לא חוקי והפרה את האינטרסים של הפלסטינים". 
כאמור, ניתן להסיק כי קוריאה הצפונית תמוכת בהקמת מדינה פלסטינית עצמאית ועד שנת 2009 היא אף הבירה נשק לחמאס. מומחים צבאיים מערכים כי המתקפה לא תקרה בקרוב, אך בנוסף לכוחות המזוינים של דרום קוריאה, במדינה גם מוצבים כ-28,000 חיילים אמריקאים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה