בעולם

מזכ"ל האו"ם משנה כיוון? "שום דבר לא יכול להצדיק מעשי חמאס"

לאחר אמירתו המקוממת אמש כי "מתקפת חמאס לא הגיעה על חלל ריק" נפגש אמש מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטיירש עם משפחות החטופים בעזה וניסה מעט למזער את דבריו שגרמו לסערה גדול ואמר כי "שום דבר לא יכול להצדיק את מעשי חמאס"
מערכת ice | 
גלעד ארדן (צילום אריה לייב אברמס/פלאש 90)
המערכת הפוליטית וגם המדינית בישראל סערה אמש עקב דבריו של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטיירש, שהאשים את ישראל בכיבוש שטחים פלסטיניים וטען כי מעשי הטבח של חמאס "לא הגיעו על חלל ריק" ו"הפלסטינים נמצאים תחת כיבוש חונק כבר 75 שנה". מאוחר יותר ניסה גוטיירש למזער את נזקיו כאשר נפגש עם משפחות החטופים וקרא לשחרורם ללא תנאים מקדימים. בנוסף טען כי שום דבר לא יכול להצדיק את מעשי חמאס.
דבריו המקוממים של מזכ"ל האו"ם אמש זכו לגינוי חריף מצד השגריר באו"ם גלעד ארדן שתקף את המזכ"ל וקרא לו להתפטר: "נאומו של גוטיירש בזמן ירי טילים על ישראל הוכיח שמדובר באדם מנותק לחלוטין באזורינו ורואה באופן מעוות ובלתי מוסרי את הטבח שביצע חמאס בילדינו. אמירתו מהווה הצדקה לטרור ורצח, אני מזועזע, עצוב שבראש ארגון כזה עומד אדם עם דעות כאלה, מזעזע, לא אפגש איתו, אין מקום לגישה מאוזנת, את חמאס יש למחוק מהעולם".

גם שר החוץ אלי כהן גינה את דבריו של מזכ"ל האו"ם ולאחר דבריו, השמיע הקלטה של פעיל חמאס מדבר עם הוריו מטלפון של יהודיה אותה רצח ומתגאה בכך שרצח עשרה יהודים במהלך הטבח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה