בעולם

רגע היסטורי: ועידת רבני אירופה חנכו את המטה חדש במינכן

המטה החדש של ועידת רבני אירופה נפתח בחגיגיות במינכן. הוועידה העבירה את פעילותה מלונדון למינכן לאחר 67 שנים. המהלך ההיסטורי מסמן את תחילתו של עידן חדש ליהדות גרמניה בפרט וליהדות אירופה בכלל
מערכת ice |  1
ועידת רבני אירופה (צילום ועידת רבני אירופה)
'המרכז לחיים יהודיים' נחנך באופן רשמי במינכן, במימון מדינת בוואריה. מהמטה החדש שלה במינכן, ועידת רבני אירופה תציע תכנית חינוכית מקיפה לרבנים ורבנות מכל רחבי אירופה בנושאים הלכתיים ורבניים, וכן הכשרה והשכלה נוספת במשפט העברי. הועידה גם תארגן כנסים בינלאומיים בנושאים עכשוויים המשפיעים על היהדות.
במהלך זה, ועידת רבני אירופה רוצה לתרום באופן פעיל להפיכת החיים היהודיים באירופה לגלויים יותר, בין היתר במסגרת הגישה הכוללת של ממשלת בוואריה לקידום "חיים יהודיים והמאבק באנטישמיות".  
המטרה היא לצמצם דעות קדומות כלפי הקהילה היהודית ולהילחם ביתר יעילות באנטישמיות, גזענות והקצנה פוליטית ודתית. בהקשר זה, ועידת רבני אירופה שואפת גם לקדם דיאלוג חברתי, להגביר את המודעות לתרומת החיים היהודיים להיסטוריה ולתרבות הגרמנית והאירופית, הנמשכת יותר מ-1,700 שנים אחורה ובכך להבטיח את עתידן של הקהילות היהודיות באירופה.
כיום, מינכן נחשבת למקום מרכזי בחיים היהודיים באירופה. היכן שההיסטוריה הגרמנית-יהודית חוותה גם רגעי שיא וגם רגעי שפל, בנו אלפי יהודים קהילה תוססת ומשגשגת לאחר מאורעות השואה. עם אתרים מרשימים כמו בית הכנסת אהל-יעקב והמרכז היהודי בסנט-יעקב-פלאץ, מקום המפגש הקבוע של ארגונים יהודיים, כמו גם מקלט לפליטי מלחמה יהודים מאוקראינה ורוסיה, מינכן הפכה לסמל נוצץ של החיים היהודיים באירופה.
הרב פנחס גולדשמידט, נשיא ועידת רבני אירופה הדגיש את המשמעות הסמלית על הקמת המטה הראשי ומסר: "העברת המטה למינכן ופתיחת המרכז לחיים יהודיים של ועידת רבני אירופה היא סמל של תקווה ומסר לכל כוחות האופל המאיימים על העם היהודי. מינכן, מקום עם היסטוריה טרגית, מציגה היום חיים יהודיים משגשגים. התפתחות זו היא הוכחה לכך שהאנטישמיות לא תצליח ולא תרים את ראשה. ברצוננו להודות לראש ממשלת בוואריה ולממשלתו מדינת בוואריה על מחויבותם".
ד"ר פלוריאן הרמן, חבר פרלמנט, ראש קנצלרית מדינת בוואריה ושר המדינה לעניינים פדרליים ותקשורת, הדגיש: "ועידת רבני אירופה הגיעה ללב מינכן. זה כבוד גדול לחזות כיצד עוד מגדלור של אמונה יהודית מצא בית בבוואריה. אנו עומדים בהבטחתנו להגן על החיים היהודיים בבוואריה. "לעולם לא עוד" זו המטרה שלנו בפוליטיקה ובחברה. בוואריה תומכת ב'מרכז לחיים יהודיים' החדש בהיקף של 1.5 מיליון יורו בשנה, ובכך מציבה סימן גלוי נגד אנטישמיות ולמען קידום התרבות וההיסטוריה היהודית. נדאג שלחיים היהודיים במלוא הדרו וגיוון יהיה בית נצחי בבוואריה".
פרופ' ד"ר מיכאל פיאזולו, חבר פרלמנט, שר החינוך והתרבות בבוואריה, אמר: "לא נסבול שנאה, חוסר סובלנות ואנטישמיות בבתי הספר שלנו. המורים שלנו בבוואריה הוכשרו להתמודד עם תקריות אנטישמיות ולאחרונה זכו לתמיכה בעבודתם נגד אנטישמיות עם פורטל אינטרנט חדש. גם הנציגים האזוריים שלנו לדמוקרטיה וסובלנות עושים עבודה חשובה: בנוסף לעבודת המניעה שלהם, הם מתערבים גם כשמתרחשים תקריות. זה ייחודי בגרמניה".
ד"ר שרלוט קנובלוך, נשיאת הקהילה היהודית של מינכן ובוואריה עילית, הוסיפה: "עם בואה של ועידת רבני אירופה, מינכן תחזק את מעמדה כבירת החיים היהודיים באירופה: לב יהדות אירופה פועם בבוואריה כיום. כנשיאת הקהילה היהודית במינכן, אני מצפה להעמיק עוד יותר את שיתוף הפעולה עם ה-ועידת רבני אירופה. כדי לחזק את הנוכחות היהודית באירופה ובמאבק בשנאת יהודים, יש לשלב כוחות - וזה בדיוק מה שאנחנו רוצים לעשות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יהדות מינכן
    ביקרתי פעם במינכן 02/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "מינכן בירת החיים היהודיים באירופה"? !!אין שם בית ספר דתי - הבית ספר של הקהילה רובה גויים אין שם שיעור תורה יומי אין שם כולל אין שם ישיבה אין שם מאפייה יהודית ואין שם מסעדה חלבית או מחלבה כשרה ספק גדול אם יש שם מנין אחד של שומרי שבת כהלכתה בויקיפדיה על הנשיאה של הקהילה קנובלוך כתוב שהיא בת של קתולית !! ממש מול בית הכנסת המרכזי של מינכן יש מוזיאון יהודי עם בית קפה וחנות של יודאיקה הפתוח בשבת וחג!!! מה יהודי במקום הזה ? שאלתי את הרב כמה יהודים יש שם והוא אמר לי שיש עשרת אלפים יהודים !!! וכמה מקומות יש בכל שלשת בתי הכנסת של העיר ? פחות מ800 מקומות אז ביום כיפור מה אחוז המבקרים בבית כנסת ? בין 5 ל8 אחוז מכלל היהודים? עצוב מאד.
    סגור