בעולם

אבו מאזן מבזה את השואה: "נלחמו ביהודים בגלל הלוואות בריבית"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן התבטא בשבוע שעבר בישיבת הנהגת הפת"ח והתייחס אל קורבנות השואה. בדבריו אמר: "היטלר נלחם ביהודי אירופה בגלל הלוואות בריבית, עסקאות כספים, זה לא היה בגלל אנטישמיות"
מערכת ice |  1
אבו מאזן (צילום פלאש 90)
יו"ר הרשות הפלסטינית, אמר בדבריו שאין כל קשר בין אנטישמיות לבין קורבנות השואה, אלא על פי טענתו הדבר קשור לעסקאות כספיות.  לאחר ההתבטאות השגויה הזו האיחוד האירופי והבית הלבן גינו ודרשו ממנו להתנצל.  
הבית הלבן גינה היום (חמישי) את דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן וקרא לו להתנצל. לאחר שכזכור שאבו מאזן אמר בשבוע שעבר כי "היטלר נלחם ביהודי אירופה בגלל הלוואות בריבית, עסקאות כספים, זה לא היה בגלל אנטישמיות". בנוסף בדבריו התייחס יו"ר הרשות גם ליהדות ארצות ערב ואמר כי:  "יהודי מדינות ערב לא רצו להגר, אך נאלצו לעשות זאת על ידי ישראל". 
דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית, נאמרו במסגרת ישיבה של הנהגת הפת"ח בסוף חודש שעבר ופורסמו רק אתמול. הדבר יכול להוות כמקל בגלגלים בשעה שממשל ביידן עומל על הטבות להן יזכו הפלסטינים במסגרת ההסכם בין ישראל לסעודיה. 
השליחתו של הנשיא ביידן לענייני מאבק באנטישמיות, דברה ליפשטדט, אמרה שהיא מזועזעת "מהאמירה האנטישמית ומלאת השנאה" של אבו מאזן. כמו כן היא דרשה ממנו :"נאומו של עבאס מעוות את השואה ומציג בצורה שקרית את העזיבה הטרגית של היהודים ממדינות ערב. אני מגנה את ההצהרות האלה וקוראת לעבאס להתנצל".
האיחוד האירופי לא איחר וגינה את נאומו של אבו מאזן ואף הגדיר אותו "שקרי ומטעה ביותר". בנוסף נמסר כי: "הנאום מתדלק אנטישמיות ומהווה עלבון למיליוני קורבנות השואה ובני משפחותיהם", מסר דובר האיחוד האירופי.
בנוסף לכל אלו גם משרד החוץ הצרפתי גינה את דבריו של אבו מאזן, והוסיפו שהם "מחשיבים אותם לבלתי מקובלים בעליל. צרפת מזכירה שהיא מגנה בחריפות חד משמעית את האנטישמיות ואת הכחשת השואה על כל פניהן, וכן את נחישותה להילחם ללא לאות נגד הנגעים הללו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה
    א 09/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החבר האוב של בני גנץ האפס אף פעם הם לא לומדים שאין לסמוך על המחבלים האלה
    סגור