בעולם

בן 75 נורה למוות לאחר שאיים על חיי הנשיא ביידן: "מכין רובה"

ה-FBI הרג תושב יוטה שאיים לרצוח את הנשיא ביידן לקראת הגעתו למדינה. "שמעתי שהוא מגיע, אני מכין רובה צלפים", כתב בפייסבוק. כשהגיעו השוטרים פתח עימם בקרב יריות
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
סוכני ה-FBI ירו למוות אתמול (רביעי) בתושב יוטה בן 75, לאחר שהעלה פוסטים ברשתות החברתיות בהם איים לרצוח את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן – וזאת שעות לפני ביקורו של ביידן ביוטה.
קרייג דליו רוברטסון, תומך מושפע של דונלד טראמפ, נהרג לפי הדיווח בחילופי יריות שהתפתחו בזמן שהשוטרים הגיעו לביתו למסור לו צו מעצר. פרט לאיומים על חיי ביידן, איים רוברטסון לפגוע גם בדמוקרטים נוספים ותובעים במשפט טראמפ.

רוברטסון שעבד בעבר בחיל האוויר, אב לשלושה ילדים, היה חמוש כשסוכנים פדרליים הגיעו לפתח ביתו בסביבות השעה 6:15 בבוקר. ביום ראשון השבוע פרסם פוסט בו כתב ששמע שביידן מגיע ליוטה, אז הוא מכין את חליפת הציד שלו ו"מנקה את האבק מרובה הצלפים M24".
 
לרוברטסון היה אוסף של כלי נשק בו השוויץ לעתים קרובות במדיה החברתית שלו. בתמונת הפרופיל שלו בפייסבוק הוא חובש קסדה, משקפי מגן וכיסוי פנים כשהוא מכוון אקדח עם כוונת לייזר. תמונה אחרת שלו הראתה אותו מחזיק רובה גדול. לפי אחד השכנים, היה לרוברטסון אוסף של לפחות 20 רובים.
עמוד הפייסבוק של רוברטסון מגלה פוסטים שתיארו לעתים קרובות אלימות שאיים לנקוט נגד הדמוקרטים. "הזמן הנכון לרצח נשיאותי או שניים", כתב רוברטסון בבספטמבר 2022. "קודם ג'ו ואז קמילה!!!".
הוא גם איים על התובע המחוזי של מנהטן, אלווין בראג, על התובע הכללי של ארה"ב, מריק גרלנד, ועל התובעת הכללית של ניו יורק לטיטיה ג'יימס, שכולם מפקחים על תיקים נגד טראמפ.
בפוסט אחר שחזה את העתיד כתב רוברטסון: "היי FBI, אתה עדיין עוקב אחר המדיה החברתית שלי? בודק כדי שאוכל להיות בטוח שיהיה לי אקדח טעון בהישג יד למקרה שתקפוץ שוב".
למרות הפוסטים המבעיתים שלו, השכנים אמרו שרוברטסון היה אדם שברירי וקשיש שהשתמש במקל הליכה ולא מישהו שנראה להם מסוכן. "אין סיכוי שהוא היה נוסע ויורה בנשיא", אמר אחד השכנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה