בעולם

המנקה ניתן את החשמל - והשמיד עשרות שנים של מחקר

בתביעה שהגיש המכון הפוליטכני של רנסלר בניו יורק נטען כי המנקה ניתק את הזרם בגלל "קולות אזהרה מעצבנים"; הנזק מוערך במיליון דולר

מערכת ice |  1
מעבדה (צילום Chokniti Khongchum from Pexels)
מנקה באוניברסיטה בארצות הברית הרס בטעות עשרות שנים של מחקר על ידי כיבוי מקפיא כדי להשתיק צלילי "אזהרה מעצבנים". המכון הפוליטכני של רנסלר (RPI), שנמצא בעיירה טרויה במדינת ניו יורק, תובע את מעסיקו של המנקה, בטענה להכשרה לא נכונה. לפי תביעה שהוגשה לבית המשפט העליון בניו יורק במחוז רנסלר מוקדם יותר החודש, האוניברסיטה דורשת פיצויים של יותר ממיליון דולר, כך דיווח העיתון "טיימס יוניון".
"ההתנהגות והרשלנות של אנשים גרמו לכל זה", אמר מייקל גינסברג, עורך דין של RPI, ל"טיימס יוניון". "למרבה הצער, הם חיסלו 25 שנות מחקר." המנקה, ששמו לא מופיע בתביעה, הועסק ב-"דייג'ל מערכות ניקיון" ועבד ב-RPI במשך מספר חודשים בשנת 2020, כשהאירוע התרחש.

מקפיא המעבדה הכיל מספר תרבויות שהיו חלק מפרויקט מחקר על פוטוסינתזה. התרבויות אוחסנו בדרך כלל במינוס 80 מעלות צלסיוס.  ב-14 בספטמבר 2020, מספר ימים לפני ניתוק המקפיא מהחשמל, אזעקה ציינה שטמפרטורת המקפיא משתנה, נכתב בתביעה, וכי הדגימות במקפיא עדיין היו ברות קיימא באותו שלב.
מגבלות הקורונה בזמנו הביאו לכך שלא ניתן היה לבצע תיקונים במשך שבוע. פקידי המעבדה נקטו באמצעי זהירות כדי לשמר את התרבויות והציבו שלט המסביר מהיכן מגיע הרעש וכיצד להשתיק אותו. העובדים במעבדה גם חסמו את השקע של המקפיא כדי למנוע מישהו מלנתק את החשמל. 
אבל ב-17 בספטמבר, העובד כיבה את המפסק, מה שגרם לטמפרטורה של המקפיא לעלות. למחרת, עובדי המעבדה גילו שהדגימות לא ניתנות להצלה.
"[רוב] הדגימות נפגעו, הושמדו והפכו לבלתי ניתנות להצלה תוך הריסה של יותר מ-20 שנות מחקר", נכתב בתביעה. בראיון עם גורמים באוניברסיטה, המנקה אמר שהוא חושב שהוא מדליק את המפסק לאחר ששמע את האזעקות.
"בסוף הראיון, נראה שהוא עדיין לא האמין שהוא עשה משהו לא בסדר אלא רק ניסה לעזור", נכתב בתביעה, ואמר שהמנקה עשה "שגיאה" בעת קריאת הפאנל של המקרר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אתם ממש חזק בלהעתיק כתבות מynet הא? (ל"ת)
    קורא 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור