בעולם

נתניהו צריך לדאוג? ארה"ב ואיראן בדרך להסכם "לא פורמלי"

השיחות העקיפות, שחלקן התרחשו באביב הזה בעומאן, משקפות את חידוש הדיפלומטיה בין ארה"ב לאיראן לאחר קריסה מוקדם יותר השנה במשא ומתן להחזרת הסכם הגרעין מ-2015
מערכת ice | 
איראן מעצמה גרעינית (צילום pixabay, freepik)
ממשל ביידן ניהל משא ומתן חשאי עם איראן כדי להגביל את תוכנית הגרעין של טהראן ולשחרר את אסירים אמריקנים, כך דווח היום (חמישי) בניו יורק טיימס. על פי הדיווח, המטרה של ארה"ב היא להגיע להסכם "לא פורמלי", שכמה גורמים רשמיים איראנים בדיווח מכנים "הפסקת אש פוליטית". 
השיחות העקיפות, שחלקן התרחשו באביב הזה בעומאן, משקפות את חידוש הדיפלומטיה בין ארה"ב לאיראן לאחר קריסה מוקדם יותר השנה במשא ומתן להחזרת הסכם הגרעין מ-2015 -  שהגביל פעילותה של איראן בתמורה להקלה בסנקציות.

על פי הדיווח, איראן תסכים במסגרת הסכם חדש לא תעשיר אורניום ברמה הגבוהה מ-60% (רמת ההעשרה הנוכחית), קרוב אך רחוק מה-90% הדרושים ליצירת נשק גרעיני, רמה שארצות הברית הזהירה שתכריח תגובה חמורה.
איראן גם תפסיק את ההתקפות נגד כוח אמריקניות בסוריה ובעיראק על ידיה ושלוחיה באזור, תרחיב את שיתוף הפעולה שלה עם פקחי הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית ותימנע ממכירת טילים בליסטיים לרוסיה.
בתמורה, איראן תצפה מארצות הברית להימנע מהחמרת הסנקציות שכבר חונקות את כלכלתה; לא לתפוס מכליות זרות נושאות נפט; ולא תקדם החלטות נגד איראן באו"ם ובסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית.
איראן גם מצפה מארה"ב תסכים להפשרת מיליארדי דולרים השייכים לאיראן ומוקפאים בחשבונות זרים, בתמורה לשחרורם של שלושה אסירים איראנים-אמריקאים שארה"ב מכנה עצורים שלא כדין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה