בעולם

ג'ק דורסי: הודו איימה לסגור את טוויטר ולפשוט על עובדים

דורסי אמר שהודו ביקשה להסיר כמה ציוצים וחשבונות הקשורים למחאת החקלאים ב-2020
מערכת ice | 
ג'ק דורסי, מייסד הרשת החברתית טוויטר (צילום freepik, יוטיוב/ WIRED)
מנכ"ל טוויטר לשעבר, ג'ק דורסי, טען כי ממשלת הודו איימה לסגור את הפלטפורמה ולפשוט על בתי העובדים במדינה. בראיון לערוץ יוטיוב בארה"ב, דורסי אמר שהודו ביקשה להסיר כמה ציוצים וחשבונות הקשורים למחאת החקלאים ב-2020. טוויטר התבקשה גם לצנזר עיתונאים שמבקרים את הממשלה, לטענתו. הודו הכחישה את ההאשמות והאשימה את טוויטר בהפרת חוקים.
"זהו שקר מוחלט... אולי ניסיון לצחצח את התקופה המאוד מפוקפקת ההיא בהיסטוריה של טוויטר", צייץ ביום שלישי השר הפדרלי ראג'יב צ'נדרשקר.

"אף אחד לא נכנס לכלא וגם טוויטר לא היה 'כבוי'. למשטר הטוויטר של דורסי הייתה בעיה לקבל את ריבונות החוק ההודי. הוא התנהג כאילו חוקי הודו לא חלים עליו".
ההערות של דורסי - שנכתבו לסדרת החדשות האמריקאית "נקודות שבירה" - הן האחרונות במערכת היחסים הבעייתית כבר בין ממשלת ראש הממשלה נרנדרה מודי לטוויטר.
זה מגיע גם בזמן שהפלטפורמה נקלעה לדיון מתגבר על תפקידה בתמיכה בעקרונות של חופש הביטוי על רקע הדרישות בכמה מדינות לשלוט בהשפעתה של טוויטר.
דורסי התפטר כמנכ"ל טוויטר ב-2021 ופלטפורמת המדיה החברתית נרכשה על ידי המיליארדר אילון מאסק ב-2022.
בראיון, שהועלה ליוטיוב ביום שני, אמר דורסי כי "מדינות כמו הודו וטורקיה הגישו לנו בקשות רבות להוריד חשבונות של עיתונאים שנותנים מידע ולהסיר אותם מהפלטפורמה".
הוא הוסיף כי הוא "הופתע מרמת המעורבות והבקשות" מצד ממשלות העולם לצנזר תוכן בפלטפורמה בתקופתו.
"הודו, למשל, הייתה מדינה שהיו לה בקשות רבות סביב מחאות החקלאים, סביב עיתונאים מסוימים שהיו ביקורתיים כלפי הממשלה", אמר.
"זה התבטא בדרכים כמו: 'נסגור את טוויטר בהודו' - שזה שוק גדול מאוד עבורנו; 'נפשט על הבתים של העובדים שלך', מה שהם עשו; 'נסגור את המשרדים שלך אם אתה לא פועל כמו שאנחנו מבקשים'. וזו הודו, מדינה דמוקרטית", אמר דורסי למארחי התוכנית קריסטל בול וסאגאר אנג'טי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה