בעולם

"איך הם מגיעים עד למוסקבה?!": רוסיה בחרדה מהמזל"טים האוקראינים

בעוד הקרמלין ניסה להרגיע את רוסיה אחרי מתקפת מזל"טים מאסיבית על מוסקבה, רבים מיהרו להאשים את משרד ההגנה הרוסי עצמו בכך שנתן למלחמה להגיע לבירה.
מערכת ice |  3
הפלישה הרוסית לאוקראינה (צילום יוטיוב/ Channel 4 News)
בעוד הקרמלין ניסה להרגיע את רוסיה אחרי מתקפת מזל"טים מאסיבית על מוסקבה, וציינו כי "אין איום" וההגנה האווירית הרוסית "עבדה כפי שהתכוונו", רבים מיהרו להאשים את משרד ההגנה הרוסי עצמו בכך שנתן למלחמה להגיע לבירה.
"עלובים מסריחים, מה אתם עושים? אתם ממזרים! תוציאו את התחת שלכם מהמשרדים כדי להגן על המדינה הזו. אתם משרד הביטחון. לא עשיתם שום דבר. למה לעזאזל אתם נותנים למזל"טים האלה לטוס עד למוסקבה?" אמר מייסד קבוצת וגנר, יבגני פריגוז'ין.

"כאזרח, אני מתקומם עמוקות על כך שהחלאות האלה יושבים בשקט, בזמן שהכיסאות שעליהם הם יושבים מתקלים כשהתחת השמנים שלהם מרוח בקרמים יקרים", אמר מנהיג קבוצת שכירי החרב. 
בעוד פריגוז'ין צבר מוניטין בשל התקפותיו התכופות על פקידי משרד ההגנה, הוא לא היה היחיד שתקף את הצבא הרוסי על תקיפת המזל"טים. התקפות על עיר הבירה לא היו אמורות להיות אפשריות גם לאחר שהנשיא פוטין הורה לחייליו לפלוש לאוקראינה השכנה.
תושבי אזור מוסקבה הציפו את עמוד המדיה החברתית הרשמי של המושל בהודעות זועמות.
"איך הם מגיעים למוסקבה?! [משרד הביטחון], אתה בכלל הולך לעבוד? איפה ההגנה שלנו על הבירה?" כתב תושב עצבני אחד.
אחרים נבהלו ממחסור במקלטים.
"איפה המקלטים בליוברטסי? אין אחד. המרתף שלנו מלא בזבל", התלוננה תושבת בשם אירינה.
"בקצב הזה, רוסיה תהפוך לסוריה. זה מטריד", מקומי אחר אמר.
תובעים באזור מוסקבה, בינתיים, ניסו לשלוט בכעס המקוון בכך שהזהירו אנשים שהם עלולים להיכלא אם ישתפו מידע לא רשמי על המתקפה, בטענה שפייק ניוז בנושא כבר נחשפו ברשתות החברתיות.
דוברו של ולדימיר פוטין, דמיטרי פסקוב, התגאה כי "אין קורבנות" בהתקפה והתנער ממנה כניסיון כושל של "המשטר של קייב" לנקום על תקיפות רוסיה.
בעוד שמשרד ההגנה הרוסי אישר שרק שמונה מל"טים היו מעורבים במתקפה, דיווחים מקומיים העלו את המספר בהרבה, כאשר לא פחות מ-25 מל"טים נשלחו על הבירה. נראה שרבים מהם מכוונים לבתים של האליטה הרוסית, כאשר על פי הדיווחים מזל"ט אחד נחת פחות מקילומטר ממעונו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנובו-אוגריובו.
לפחות מחוקק אחד הציע שהמתקפה עשויה להסלים את המלחמה באופן דרסטי.
"מוסקבה הייתה נתונה למתקפת מזל"טים על ידי ממשלת הטרור האוקראינית", אמר המחוקק הרוסי אולג נילוב לכתבים, וציין כי "נשק גרעיני טקטי לא יישאר במחסן לאורך זמן".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אה
    רטור 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא היה ולא נברא! אמת.
    סגור
  • 2.
    צאר בומבה
    ררמגדון 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בסוף האוקראינים יקבלו צאר בומבה על קייב וכולם יחרבנו במכנסיים.
    סגור
  • 1.
    אאא
    אדיר הגואל 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כן תושמדו רוסים אמן
    סגור