בעולם

פייסבוק מאיימת על הדמוקרטיה: זוכת פרס הנובל קראה לצוקרברג "דיקטטור"

העיתונאית הפיליפינית-אמריקאית מריה רסה אמרה שמכיוון ש-100% מתושבי הפיליפינים שמשתמשים באינטרנט נמצאים בפייסבוק היא "קובעת את חיינו"
מערכת ice | 
מארק צוקרברג (צילום בלומברג pixbay)
זוכת פרס נובל לשלום והעיתונאית הפיליפינית-אמריקאית מריה רסה השוותה את מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג לדיקטטור.
בשיחה עם ה-BBC, אמרה רסה שפייסבוק מהווה איום על הדמוקרטיה ושמשתמשי המדיה החברתית אזוקים אליה. "עלייתו של נשיא הפיליפינים לשעבר דוטרטה, מנהיגים לא ליברליים, והרס המוסדות שלנו בתוך שישה חודשים, הולכים יד ביד עם כוחה של פייסבוק", היא אמרה. 

כשדיברה על ספרה "איך לעמוד מול דיקטטור", שיצא לאור בשנה שעברה, שאלה רסה: "על איזה דיקטטור אני מדברת? למי יש כוח גדול יותר? הנשיא (לשעבר) דוטרטה בפיליפינים או מארק צוקרברג בפייסבוק?"
רסה ציינה כי 100 אחוז מהפיליפינים שמשתמשים באינטרנט נמצאים בפייסבוק. "פייסבוק זה האינטרנט שלנו. אז ההחלטות של ענקיות הטכנולוגיה האלה, המנכ"לים של החברות האלה קובעות את חיינו", הוסיפה.
רסה הזכירה גם מחקר משנת 2018 שנעשה על ידי המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) שאמר שפייק ניוז מתפשט מהר יותר מסיפורים אמיתיים.
מריה רסה זכתה בפרס נובל לשלום לשנת 2021. היא המייסדת המשותפת של Rappler - מהדורת החדשות העצמאית הגדולה ביותר בפיליפינים. רסה ביקרה בעבר את פייסבוק ואמרה כי ענקית המדיה החברתית "פועלת נגד עובדות".
בשנת 2016, רסה יצרה קשר עם פייסבוק עם פרטים הנוגעים לאיומים שנשלחו באמצעות פייסבוק לאנשים בפיליפינים, בעיקר נשים, שהיו ביקורתיות על מלחמת הסמים שניהל הנשיא דאז רודריגו דוטרטה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה