דיגיטל וטק

מארק צוקרברג בצרות: מכתב פומבי דורש ממנו עצירת תהליכים

"בהתחשב בהשפעות השליליות המתועדות היטב של מדיה חברתית דו-ממדית על צעירים, Meta חייבת להמתין למחקר שנבדק על ידי עמיתים נוסף על הסיכונים הפוטנציאליים של המטא-וורס, כדי להיות בטוחים שילדים ובני נוער יהיו בטוחים בחוויה הסוחפת של VR", כך כתוב במכתב שדורש ממנו לעצור את פתיחת Horizon Worlds למשתמשים מתחת לגיל 18
מערכת ice |  1
מארק צוקרברג (צילום unsplash, pixabay)
מכתב פומבי חדש מפציר במייסד ומנכ"ל Meta, מארק צוקרברג, לעצור את תוכניות החברה לאפשר לבני נוער להיכנס לפלטפורמת המציאות המדומה (VR) שלה, Horizon Worlds, עד שתוכל להוכיח באמצעות מחקר עצמאי שהטכנולוגיה אינה מהווה סכנה משמעותית למשתמשים צעירים יותר. "בהתחשב בהשפעות השליליות המתועדות היטב של מדיה חברתית דו-ממדית על צעירים, Meta חייבת להמתין למחקר שנבדק על ידי עמיתים נוסף על הסיכונים הפוטנציאליים של המטא-וורס, כדי להיות בטוחים שילדים ובני נוער יהיו בטוחים בחוויה הסוחפת של VR", כותבים המחברים במכתב.
בראש המכתב שפורסם אמש (שישי), עומדת עמותת הבטיחות הדיגיטלית לילדים Fairplay, המרכז לדמוקרטיה דיגיטלית (CDD) והמרכז למלחמה בשנאה דיגיטלית (CCDH). הוא נחתם על ידי סך של 36 ארגונים ו-37 אנשים, כולל חבר הקונגרס האמריקאי לשעבר ומנהיג הרוב בבית הנבחרים ריצ'רד גפרדט והפסיכולוג החברתי והסופר ג'ונתן היידט.
"השגת בני נוער להשתמש בפלטפורמה חיונית לשורה התחתונה של Meta, מכיוון שהם משתמשים פוטנציאליים לכל החיים, והנוכחות והתמיכה שלהם יכולים לגרום לפלטפורמה להיראות אופנתית", כותבים מחברי המכתב. "אבל מה שעשוי להיות טוב לשורה התחתונה שלך עשוי להזיק מאוד לצעירים".
ל-Meta יש רקורד ארוך של תעדוף רווחים על פני בריאותם הנפשית של המשתמשים, כך נטען במכתב ולכן לא ניתן לסמוך על החברה שתביא באחריות בני נוער לחיק המטאוורס - תחום וירטואלי בלתי מוסדר, המתואר במכתב כ"מקום מסוכן ולכאורה חסר חוק". המכתב מתאר שבעה "סוגים של נזקים או פרקטיקות לא הוגנות בדרך אחרת שיש לטפל בהן" לפני שיש לאפשר ל-Meta לפתוח את Horizon Worlds למשתמשים מתחת לגיל 18, כולל סיכונים הקשורים לסיכונים לבריאות הנפש, לפרטיות נתונים ופדופיליה.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תם עידן פייסבוק, מטא...
    יודע 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא שווה כלום
    סגור