בעולם

מנכ"ל הבנק הגדול בארה"ב באזהרה חריגה: "זה ייצור פאניקה"

מנכ"ל ג'יי.פי מורגן, ג'יימי דימון, אמר כי העימות בקונגרס על תקרת החוב של ארה"ב וחדלות פירעון פוטנציאלית עלולים ליצור פאניקה פיננסית
מערכת ice | 
ג'יימי דיימון (צילום מתוך הפייסבוק)
מנכ"ל ג'יי.פי מורגן, ג'יימי דימון, אמר כי העימות בקונגרס על תקרת החוב של ארה"ב וחדלות פירעון פוטנציאלית עלולים ליצור פאניקה פיננסית, לפי ראיון ל-Punchbowl News שפורסם ביום רביעי.
"פאניקה היא לא בהכרח דבר רציונלי", ציטט האתר את דיימון. "אנשים נכנסים לפאניקה. וכאשר אתה רואה אנשים בפאניקה - זה שוב 2008, 2009, וזה באמת מה שאתה רוצה להימנע".

"יש כאן סיכוי גבוה יותר לטעות בגלל הפוליטיקה של המצב" עם השלכות כלכליות מזיקות, אמר דימון. "אני מקווה שיום אחד ניפטר מזה", אמר וחזר על קריאה לבטל את מגבלת החוב לצמיתות.
מה שמכונה "X-date" - כאשר לממשלה חסר מזומנים לתשלום התחייבויותיה - יכול להגיע כבר ב-1 ביוני.
שרת האוצר של ארה"ב, ג'נט ילן, דחקה ביום חמישי בקונגרס להעלות את תקרת החוב, והזהירה כי חדלות פירעון יגרום ל"קטסטרופה כלכלית ופיננסית" שתגרום למיתון כלכלי עולמי ותערער את יכולתה של ארצות הברית לספק מנהיגות עולמית.
"חדלות פירעון תאיים על ההישגים שעבדנו כל כך קשה כדי להשיג במהלך השנים האחרונות בהחלמת המגיפה שלנו. וזה יעורר ירידה עולמית שתחזיר אותנו הרבה יותר לאחור", אמרה ילן ביום חמישי בנייגהטה, יפן, שם היא משתתפת בפגישה של שרי אוצר ובנקאים מרכזיים של ה-G7.
"זה גם יסתכן בערעור המנהיגות הכלכלית העולמית של ארה"ב ויעלה שאלות לגבי היכולת שלנו להגן על האינטרסים הביטחוניים הלאומיים שלנו", הוסיפה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה