בעולם

ילן באזהרה חמורה: "עלול להוביל לקריסת כלכלת העולם"

שרת האוצר האמריקאית הזהירה כי חדלות פירעון יגרום ל"קטסטרופה כלכלית ופיננסית" שתגרום למיתון כלכלי עולמי ותערער את יכולתה של ארצות הברית לספק מנהיגות עולמית
מערכת ice |  5
ג'נט ילן שרת האוצר האמריקאית (צילום shutterstock, רישיון חופשי ויקיפדיה)
שרת האוצר של ארה"ב, ג'נט ילן, דחקה ביום חמישי בקונגרס להעלות את תקרת החוב, והזהירה כי חדלות פירעון יגרום ל"קטסטרופה כלכלית ופיננסית" שתגרום למיתון כלכלי עולמי ותערער את יכולתה של ארצות הברית לספק מנהיגות עולמית.

"חדלות פירעון תאיים על ההישגים שעבדנו כל כך קשה כדי להשיג במהלך השנים האחרונות בהחלמת המגיפה שלנו. וזה יעורר ירידה עולמית שתחזיר אותנו הרבה יותר לאחור", אמרה ילן ביום חמישי בנייגהטה, יפן, שם היא משתתפת בפגישה של שרי אוצר ובנקאים מרכזיים של ה-G7.
"זה גם יסתכן בערעור המנהיגות הכלכלית העולמית של ארה"ב ויעלה שאלות לגבי היכולת שלנו להגן על האינטרסים הביטחוניים הלאומיים שלנו", הוסיפה.
ילן אמרה שהקונגרס אינו זר להעלאת או השעיית מגבלת החוב - לאחר שעשה זאת כמעט 80 פעמים מאז 1960 - והפציר בו לפעול במהירות כדי לעשות זאת שוב.
מכיוון שמנהיגים בוושינגטון אינם מצליחים להתקדם בעסקת תקרת החוב, ילן חזה כי לארצות הברית עלולים להיגמר המזומנים והצעדים יוצאי הדופן לשלם את החשבונות שלה כבר בתחילת יוני.
כדי להניע לפעולה, ילן מגבירה את האזהרות בנושא בימים האחרונים, אפילו התקשרה אישית למנכ"לים כדי לדון בהשלכות של ברינקמן סביב תקרת החוב, אמר מקור ל-CNN.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    כל העולם מתבכיין על מיסים והם חצי מהמיסים שלנו (ל"ת)
    אאט 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    פשוט כתבה חרטא
    נירו 05/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי יעלו שם את תקרת החוב וזהו.. כמה שטויות בכתבה אחת
    סגור
  • 3.
    מפולת דומינו עולמיאך אחד לא חסין.. (ל"ת)
    יעקב 05/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הזהירו אותכם
    חיה 05/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקומבינה הרוסית- סינית- סעודית מחסלת את המערב
    סגור
  • 1.
    זהו נגמר עידן של ארצות הברית
    מסטאר ספלינטר 05/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אמריקה זה סוס מת היא ויתרה על להיות השוטר העולמי ועכשיו מתחיל עידן חדש שבוא עכשיו מגיע זמנו של מישהו אחר שיעשה סגר עולמי חדש ודולר גוסס האזרחים שם כבר אוכלים אחד את השני הגיע הזמן להכין את אצמנו לשד חדש שיהיה הרבה יותר גרוע מזה שהיה ,העולם כבר בתוך המערבולת הזאת וצריך להיות מודע למה שהולך לבוא וזה יגיע גם עליינו
    סגור