בעולם

לפני הבחירות בטורקיה: שכרם של עובדי המדינה עלה ב-45%

ההכרזה של רג'פ טאיפ ארדואן מגיע כאשר סקרים בטורקיה מראים כי הוא נמצא במרוץ צמוד מול המועמד הראשי של האופוזיציה לנשיאות, כמאל קיליקדרוגלו
מערכת ice | 
אינפלציה בטורקיה (צילום ויקיפדיה, shutterstock, freepik)
ממשלת טורקיה מעלה את שכר עובדי המדינה ב-45%, כך אמר הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן, חמישה ימים לפני שהטורקים מצביעים בבחירות לנשיאות ולפרלמנט.
סקרים מראים כי ארדואן נמצא במרוץ צמוד מול המועמד הראשי של האופוזיציה לנשיאות, כמאל קיליקדרוגלו.

ארדואן הכריז על העלאת השכר ביום שלישי בפגישה באנקרה שדנה בזכויות הכלכליות והחברתיות של עובדי ציבור באמצעות מסגרת הנקראת "פרוטוקול מסגרת ההסכם הקיבוצי הציבורי".
"אנחנו מגדילים את השכר ב-45%, כולל נתח הרווחה", אמר הנשיא, לפי הצהרה באתר הממשלה. "לפיכך, אנו מעלים את השכר הנמוך ביותר לעובד הציבורי ל-TL15,000 (768 דולר לחודש)."
ארדואן הוסיף כי ימשיך לעבוד על העלאת השכר והפנסיה של עובדי מדינה.
"ביולי יש לנו הכנות המבוססות על הפרש האינפלציה ונתח הרווחה", אמר.
כלכלת טורקיה היא נושא מרכזי לקראת הבחירות ביום ראשון. הורדות ריבית לא שגרתיות שארדואן ביקשה גרמו לפיחות של הלירה הטורקית בסוף 2021 ושלחו את האינפלציה לשיא של 24 שנים של 85.5% בשנה שעברה.
כלכלת המדינה הנאבקת, גם לאחר רעידות האדמה הכפולות ההרסניות של המדינה בפברואר, הייתה מכה קשה לקמפיין של ארדואן להיבחר מחדש.
הנשיא, שמוביל את טורקיה במשך 20 שנה, מנהל קמפיין בהבטחה להורדת הריבית כדרך להתמודד עם המשבר הכלכלי. הוא גם הבטיח לצמצם את האינפלציה לחד ספרתי ולהגביר את הצמיחה הכלכלית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה