בעולם

הכלכלן שיוביל את "המהפכה" בטורקיה של אחרי ארדואן

ביליה ילמאז, מרצה לפיננסים באוניברסיטת פנסילבניה, נראה כמו מי שיוביל את שיקומה של הכלכלה הטורקית ומועמד מוביל לתפקיד שר הכלכלה אם מפלגות האופוזיציה ינצחו בבחירות במאי
מערכת ice | 
אינפלציה בטורקיה (צילום ויקיפדיה, shutterstock, freepik)
בעוד מפלגות האופוזיציה בטורקיה עובדת על ניצחון בבחירות במאי ולהדיח את הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן, קבוצה קטנה של כלכלנים בונים את התוכנית ליום של אחרי - ביניהם ביליה ילמאז, מרצה לפיננסים בבית הספר וורטון של אוניברסיטת פנסילבניה, נראה כמו מי שיוביל את שיקומה של הכלכלה הטורקית. 
ילמאז, שגם עובד כמפקח על המדיניות הכלכלית של המפלגה השנייה בגודלה בגוש האופוזיציה, נראה בקרב האופוזיציה כמועמד מוביל לתפקיד שר הכלכלה אם האופוזיציה תנצח בבחירות.
אף על פי שהתעסק בפוליטיקה בעבר, לקח על עצמו ילמאז את התפקיד ב-"מפלגת הטוב" (İYİ) לפני קצת יותר משנה, לאחר שחזר לטורקיה במהלך מגפת הקורונה וטייל ברחבי המדינה עם בנו - טיול שלדבריו פקח את עיניו לעוני ועלויות המחייה הכבדות במדינה.
"המערכת הכלכלית הנוכחית אינה בת-קיימא", אמר בריאיון לבלומברג, "אנשים בקושי יצליחו לשרוד אותה עד הבחירות".
 
ילמאז מבטיח לא פחות ממהפכה בנוגע לביטול המדיניות של ארדואן, שמואשמת בכך שיצרה את משבר האינפלציה החמור ביותר בטורקיה בעשורים האחרונים, החל מבנייה מחדש של רזרבות מט"ח ומחויבות ליעד אינפלציה, עד לארגון והיוון מחדש (recapitalization) של בנקים ממשלתיים.
ילמאז  אמר כי חזון כזה מצריך את העסקתם של "אנשי הצוות הנכונים" בתפקידי מפתח במוסדות הכלכליים של המדינה, מהבנק המרכזי והאוצר ועד לרגולטור על הבנקים - ששנים סובלים מנפוטיזם. אך למרות האופטימיות והמרץ, הוא הוסיף כי אינו חושב שיהיה קל להשיג יציבות כלכלית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה