בעולם

התרגיל של ממשלת טורקיה לשקם את בורסת איסטנבול

על פי דיווחים, ממשלת טורקיה התחילה להזרים כספים לקדם למתן את הירידות החדות הצפויות בפתיחת המסחר, בנוסף לצעדים כגון הקפאת מס על מניות
מערכת ice | 
אינפלציה בטורקיה (צילום ויקיפדיה, shutterstock, freepik)
בעוד טורקיה ממשיכה לנסות להשתקם מרעידת האדמה הקשה שפגעה בדרום מזרח המדינה ב-6 בפברואר, ישנן חששות רבות לכלכלה הטורקית שעוד לפני הרעש הייתה בנסיגה. 
על פי דיווחים בבלומברג, הממשלה הטורקית החליטה להזרים מיליארדי לירה טורקית מקרנות פנסיה ומבנקים ממשלתיים לשוק ההון כדי לנסות לבלום איכשהו את הירידות החדות שצפויות לקרות בפתיחת המסחר בבורסת איסטנבול ביום רביעי לאחר שהופסק שבוע שעבר. 
בנוסף דיווח בלומברג כי שר האוצר הטורקי נורדין נבאטי נפגש בתחילת השבוע עם בכירי אוצר כדי לדון בדרכים לבלום את ההשלכות הכלכליות כתוצאה מהירידות החדות בבורסה. בסוף הפגישה, הוחלט על להקים צוות העבודה שייעץ לנשיא ארדואן בתקופות בעייתיות. המתנגדים להחלטה טוענים כי משימתה האמיתית של הצוות יהיה אך ורק תמיכה בשוק ההון ובקידום אינטרסים של גורמים. 
צעדים נוספים שדווחו כוללים: הקמת מנגון פנימי בקרן ההון הריבונית של טורקיה (TVF) שיתמוך במניות בתקופות של תנודתיות חדה, הקפאת המס בגובה 15% המוטל על חברות שמבצעות רכישת חוזרת של מניות ולחייב קרנות פנסיה פרטיות שמקבלות מהממשלה הפרשות של עד 30%, לרכוש באותם סכומים מניות בבורסה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה