בעולם

נפילתה של הרוקסטאר של פינלנד: סאנה מרין הפסידה בבחירות

כשמרין התמנתה לראשת הממשלה בשנת 2019 היא הייתה האדם הצעיר ביותר בעולם שעומד בראשות ממשלה, ובארבעת השנים הבאות התמודדה עם אתגרים בין-לאומים כמו מגפת הקורונה והפלישה הרוסית לאוקראינה
מערכת ice |  1
סאנה מרין, ראש ממשלת פינלנד (צילום flickr/ FinnishGovernment)
ראשת ממשלת פינלנד סאנה מרין, מי שנחשבה לאחת המנהיגות הצעירות והמפורסמות בעולם, איבדה אמש (ראשון) את השלטון לאחר שמפלגתה הפסידה בבחירות במדינה.
אחרי ספירת 93.1% מהקולות העריכה אמש הטלוויזיה הפינית הממלכתית כי מפלגת הימין "הקואליציה הלאומית", שישבה עד כה באופוזיציה, תגיע למקום הראשון עם 48 מ-200 המושבים בפרלמנט, וכי "מפלגת הפינים", שנחשבת למפלגת ימין קיצוני לאומנית, תגיע למקום השני עם 46 מושבים. מפלגת השמאל הסוציאל-דמוקרטית של מרין תגיע רק למקום השלישי, עם 43 מושבים.
לאף אחת מהמפלגות אין רוב בפרלמנט, מה שאומר שכנראה הממשלה הבאה בפינלנד תהיה ממשלת קואליציה של מפלגות הימין. 
כשמרין התמנתה לראשת הממשלה בשנת 2019 היא הייתה האדם הצעיר ביותר בעולם שעומד בראשות ממשלה שהורכבה מחמש סיעות בראשון כולן גם עמדו נשים. מרין צברה לה כמות אדירה של אוהדים בתוך פינלנד ומבחוץ שראו בה מודל לחיקוי של הנהגה צעירה ופרוגרסיבית. בארבע השנים הבאות התמודדה מרין כמנהיגה עם שני אתגרים אדירים: מגפת הקורונה והפלישה הרוסית לאוקראינה. הצעד המשמעותי ביותר של מרין בתחום הדיפלומטי בשנות כהונתה היה הגשת הבקשה ההיסטורית לצרף את פינלנד לנאט"ו, צעד שנעשה יחד עם שכנתה שוודיה.
למרות זאת, רבים מצביעים על מדיניותה הכלכלית כגורם העיקרי להפסד בבחירות. במחנה השמרני התנגדו קשות להוצאות הגדולות של ממשלתה בתחומי הפנסיה והחינוך, הוצאות שאותן הם תופסים כבזבוז כספים חסר אחריות וסכנה להמשך מדינת הרווחה בפינלנד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סבסטיאן קורץ באוסטריה היה צעיר יותר
    אורלי 04/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וסאנה הזאת לא הייתה טובה לפינלנד
    סגור