בעולם

דונלד טראמפ ייכנס לכלא ביום שלישי? זה מה שביקש מתומכיו

ביום שלישי דונלד טראמפ ייעצר. כך לפחות חושב נשיא ארה"ב בעקבות חקירת הטענה כי שולמו דמי שתיקה לכוכבת הפורנו לשעבר סטורמי דניאלס לפני הבחירות לנשיאות ב-2016. לא ברור על מה מסתמך טראמפ, אך הוא קרה לתומכיו להפגין
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock, unsplash)
בדרך לבית הכלא? נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, פרסם פוסט בו כתב שהוא מצפה להיעצר ביום שלישי הקרוב וקרא לתומכיו לפתוח בהפגנות המוניות. עם זאת, עורך דינו אמר שלא היה שום סימן מרשויות אכיפת החוק בנוגע לטענה זו והנשיא לשעבר מתבסס על דיווחים בתקשורת בלבד.
במשך חמש שנים, תובעים בניו יורק חוקרים את הטענות לפיהן שולמו דמי שתיקה לכוכבת הפורנו לשעבר סטורמי דניאלס לפני הבחירות לנשיאות ב-2016. אם יוגש נגד טראמפ כתב אישום, זה יהיה התיק הפלילי הראשון אי פעם שהוגש נגד נשיא ארה"ב לשעבר.

דניאלס טוענת ששולמו לה 130 אלף דולר על ידי עורך דינו לשעבר של טראמפ, מייקל כהן, לפני הבחירות ב-2016, בתמורה לשתיקה לגבי רומן לכאורה. הנשיא לשעבר מכחיש כי השניים ניהלו רומן וטען כי מדובר בסחיטה פוליטית.
בעקבות כך, טראמפ פרסם פוסט ברשת החברתית שלו Truth Social וטען כי "הדלפות בלתי חוקיות" ממשרד התובע המחוזי במנהטן "מצביעות על כך" שהוא ייעצר ביום שלישי הקרוב.
היו"ר הרפובליקני של בית הנבחרים, קווין מקארתי, תקף את החקירה וכינה אותה "ניצול לרעה של כוח על ידי תובע רדיקלי".
אם זה לא מספיק, טראמפ עומד בפני חקירה פלילית נפרדת בשל המאמצים לבטל את ההפסד שלו במדינת ג'ורג'יה בבחירות לנשיאות ב-2020 – אם כי לא ידוע אם הנשיא לשעבר נחקר ישירות.
משרד המשפטים גם בוחן האם מסמכים ממשלתיים מסווגים טופלו בצורה שגויה לאחר שטראמפ עזב את תפקידו, כמו גם מאמצים רחבים יותר לערער את תוצאות הבחירות לנשיאות לפני שלוש שנים – כולל אירוע ניסיון ההשתלטות ב-6 בינואר של תומכיו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה