בעולם

ברצלונה מנתקת יחסים עם ישראל: "הפרת זכויות העם הפלסטיני"

הפדרציה היהודית בספרד דחתה את ההחלטה, אשר כוללת סיום ברית ערים תאומות עם תל אביב, וקראה לה "אנטישמיות מתוחכמת"
מערכת ice | 
ברצלונה (צילום freepik)
העיר ברצלונה הכריזה כי תנתק את הקשרים עם מדינת ישראל בשל מדיניות האפרטהייד, לדבריה, כלפי הפלסטינים. מסיבת עיתונאים אתמול (יום רביעי) שכינסה ראש העיר אדה קולאו בשביל להכריז על המהלך הסתיימה במחיאות כפיים מצד תומכי היוזמה לאחר שאחת מהנואמות שהוזמנה הריעה "תחי פלסטין החופשית."
 "החלטתי לנתק באופן זמני את היחסים עם מדינת ישראל ומוסדותיה הרשמיים, כולל ברית ערים תאומות עם עיריית תל אביב, עד אשר הרשויות בישראל יפסיקו את האלימות הסיסטמטית והפרת זכויות האדם של העם הפלסטיני", נאמר במכתב רשמי ששלחה קולאו לראש הממשלה בנימין נתניהו. היא ציינה כי הקפאת היחסים היא זמנית, ולא מופנית נגד האזרחים.
עלתה לראשונה לפני מספר חודשים על ידי ארגוני שמאל קיצוני וארגונים פרו פלסטיניים בברצלונה, שזכו לתמיכת ראש קולאו ומפלגתה.
משרד החוץ הפלסטיני בירך על החלטתה, וקרא לערים אחרות ללכת בעקבותיה. "צעד זה מייצג את חשיבות הלחץ על ממשלת ישראל הפשיסטית הנקמנית להפסיק את כל ההפרות והפשעים שלה נגד עמנו", אמרו.
מטעם הפדרציה היהודית בספרד נמסר: "ההכרזה של ראש עיריית ברצלונה לא נובעת מהגנה על זכויות האדם או השלום. לצעד הזה יש שם אחד - אנטישמיות מתוחכמת".
דובר משרד החוץ ליאור חייט כתב בתגובה: "ההכרזה של ראש העיר ברצלונה על הקפאת היחסים עם מדינת ישראל ועם העיר תל אביב היא החלטה אומללה, שעומדת בניגוד מוחלט לעמדת רוב תושבי ברצלונה ונציגיהם במועצת העיר. ההחלטה נותנת רוח גבית לקיצוניים, ארגוני טרור ואנטישמיות, ופוגעת באינטרסים של תושבי ברצלונה. הידידות בין ישראל לברצלונה ארוכת שנים, ומבוססת על תרבות וערכים משותפים. גם ההחלטה האומללה הזו לא תפגע בידידות הזו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה