בעולם

האבטלה בארה"ב לשפל של 53 שנים. ביידן: "התוכנית שלי עובדת"

שיעור האבטלה בארצות הברית הפתיע את הכלכלנים כאשר ירד ל-3.4% - הרמה הנמוכה ביותר מאז 1969, עם למעלה מ-517,000 משרות חדשות בחודש ינואר
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום pexels, ויקיפדיה/ Adam Schultz)
שיעור צמיחת המשרות בארה"ב זינק בחודש ינואר, עם למעלה מ-517,000 משרות חדשות שפרסמו מעסיקים, מה שעשוי להפעיל לחץ על הפדרל ריזרב להמשיך להעלות את הריבית.
שיעור האבטלה בארה"ב ירד ל-3.4% בלבד - הרמה הנמוכה ביותר מאז מאי 1969. הנתונים מעידים על חוזקו של שוק העבודה המקומי, למרות סימנים להאטה בכלכלה האמריקאית וגל פיטורים בהיי טק.
 
שיעור ההשתתפות בכוח העבודה האמריקאי זינק ל-62.4% אך הוא עדיין הרבה מתחת לרמות שלפני מגפת הקורונה.
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מיהר לחגוג את הנתונים וצייץ בטוויטר שלו: "מספר המשרות בעלייה והאינפלציה יורדת, התוכנית הכלכלית שלי עובדת".
הנתונים המפתיעים הגיעו למרות החשש שסדרת העלאות הריבית החדות של הפד לאחרונה תגרום לפגיעה בשיעור המועסקים. במקביל, צמיחת השכר התמתנה בינואר, מה שעלול להפיג את החששות בקרב פקידי הפד ששוק העבודה החזק ילבה את האינפלציה.
השכר הממוצע לשעה עלה ב-4.4% בינואר בהשוואה לחודש המקביל שנה קודם לכן. זאת לאחר עלייה של 4.8% בהשוואה לדצמבר. על בסיס חודשי עלה השכר ב-0.3% מדצמבר עד ינואר, מעט פחות מהעלייה של 0.4% מנובמבר עד דצמבר.
 
לקראת הפרסום, כלכלנים ציפו שמספר המשרות יעלה ב-187,000 בלבד בינואר. זאת לאחר עלייה של 260,000 משרות בדצמבר. שיעור האבטלה על פי התחזית היה צפוי לעמוד על 3.6%.
מוקדם יותר השבוע, הפד העלה את הריבית שלו ברבע אחוז, העלייה השמינית ברציפות אך הקטנה ביותר מזה כמעט שנה. ועדת הריבית הפדרלית לשוק הפתוח, שמתכנסת שוב בחודש הבא, אמרה שהיא צופה "עליות מתמשכות" בריבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה