בעולם

"פצצת ציקלון": מניין ההרוגים בארצות הברית עלה ל-34

בתקשורת האמריקאית מדווחים על מותם של 34 בניאדם ברחבי המדינה. בשעה שהטמפרטורות ממשיכות לצנוח, מיליונים תקועים בלי חשמל ובלי יכולת לחמם את ביתם
מערכת ice | 
מפולת שלג ביוטה (צילום Utah Avalanche Center)
מניין ההרוגים בסופת הקור החריגה שמכה בארצות הברית בימים האחרונים עלה ל-34, כך לפי דיווח הניו יורק פוסט. עוד דווח כי קרוב לשני מיליון אזרחים אמריקאים מנותקים מחשמל בעקבות מזג האוויר הקיצוני.
מתוך כך אלפי עובדי חילוץ והצלה פועלים ללא הפסקה ברחבי ארצות הברית. בחלק מהמקומות חילצו הכוחות אנשים שנתקעו בבתיהם ובמכוניותיהם בשל סחף שלג, בעוד שעשרות אלפי משקי בית נותרו ללא יכולת לחמם את ביתם.
הקור העז מכה בעוצמה במדינה. במונטנה הטמפרטורות צנחו אל 45 מעלות מתחת לאפס ובחלקים מסוימים במדינה המעלות עמדו על מינוס 45. שיאי הקור ב"פצצת הציקלון" מכים, באופן חריג, בכל רחבי המדינה. כ-28 מיליון איש קיבלו התרעות על סופה חורפית, ו-7 מיליון על סופת שלגים באזור מגוריהם. אך הרשויות בארצות הברית עדיין מדגישות כי תנאי מזג האוויר מסוכנים וקוראות לתושבים להישאר בבתים.
הסופה, כך נמסר, נעה כעת לכיוון מזרח וצפויה להביא עמה שלג כבד וכפור אדיר לחלקים נרחבים בארצות הברית: מאותם אזורים צפוניים בגבול עם קנדה ועד דרום ארצות הברית, ואפילו מעבר לגבול עם צפון מקסיקו. מפת האזהרות מפני מזג אוויר חורפי, כך ציינו במרכז החיזוי, היא מהגדולות ביותר שאי פעם פורסמה על ידיו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה