בעולם

"פצצת ציקלון" הביאה למותם של כ-18 בני אדם

רשויות ההצלה בארצות הברית מדווחת על מותם של לפחות 18 בני אדם ברחבי המדינה בעקבות מזג האוויר הקיצוני, יותר ממיליון בתים נותקו מחשמל, אלפי טיסות בוטלו
מערכת ice | 
מפולת שלג ביוטה (צילום Utah Avalanche Center)
לפחות 18 בני אדם מצאו את מותם בעקבות הסופה הקשה שמכה בארצות הברית בשלושת הימים האחרונים. בזמן שהסופה הקשה לא מראה סימני דעיכה, דווח כי כמיליון בתים ועסקים נותקו מחשמל במהלך סוף השבוע.
כל אלה גרמו לרשויות בארצות הברית להגדיר את הסופה הנוכחית כ"פצצת ציקלון", סופה המתחזקת במהירות רבה ומביאה איתה משקעים גדולים של שלג, גשמים והצפות. כמו כן מדובר באחת הסופות הקשות בארה"ב בעשרות השנים האחרונות.
לצורך העניין, הטמפרטורות צנחו אל 45 מעלות מתחת לאפס במדינת מונטנה ובחלקים מסוימים במדינה המעלות עמדו על מינוס 45. שיאי הקור ב"פצצת הציקלון" מכים, באופן חריג, בכל רחבי המדינה. כ-28 מיליון איש קיבלו התרעות על סופה חורפית, ו-7 מיליון על סופת שלגים באזור מגוריהם. היקף האזהרות ירד אתמול בצורה משמעותית, אך הרשויות בארצות הברית עדיין מדגישות כי תנאי מזג האוויר מסוכנים וקוראות לתושבים להישאר בבתים.
כזכור, הסופה האחרונה גרמה לכאוס של ממש בכל הקשור לשדות התעופה. לפי אתר המעקב FlightAware, יותר מ-16,000 טיסות עוכבו. שני שדות התעופה העיקריים של שיקגו - או'הייר ומידוויי - ונמל התעופה הבינלאומי של דנבר היו השדות בהן נרשמו הכי הרבה ביטולים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה