בעולם

גרושתו של בזוס חושפת: למי תרמה 14 מיליארד דולר?

התורמת הגדולה בעולם יוצאת במיזם בו תשתף את כל המידע על העמותות שזכו ממנה לתרומה
מערכת ice | 
מקנזי סקוט (צילום פייסבוק)
התרומות של הפילנתרופית המיליארדרית מקנזי סקוט עמדו על יותר מ-14 מיליארד דולר עבור כ-1,600 עמותות מאז 2019, לפי אתר האינטרנט החדש שלה Yield Giving, שנחשף אתמול (רביעי) בלילה.
העושר של סקוט מגיע בעיקר מהגירושין שלה ממייסד אמזון, ג'ף בזוס. מיד לאחר שנודע על הסכום האסטרונומי שתחזיק בו, והבטיחה סקוט לתת יותר ממחצית ממנו. פורבס מעריך כיום את השווי הנקי שלה ב-27 מיליארד דולר.
סקוט לא נתנה ראיונות לגבי תרומותיה, ובחרה לדון בפעילות שלה במאמרים שפורסמו ב-Medium ועכשיו ב- Yield Giving.
עד עכשיו, סקוט והצוות שלה יצרו קשר בחשאי עם ארגונים שהם התעניינו בהם, ואז הציעו תרומות לאחר שקיבלו נתונים. אתמול הודיעה סקוט על תוכניות להנהיג "תהליך שיחה פתוחה", כדי לאפשר לעמותות לשלוח מידע להערכה.

"מידע מאנשים אחרים - תורמים אחרים, הצוות שלי, הצוותים ללא מטרות רווח שנתתי להם - עזר לי מאוד", כתבה סקוט. "אם מידע נוסף על התרומות האלה יכול לעזור למישהו, אני רוצה לשתף אותו."
סקוט אמרה שהיא והצוות שלה מעריכים ארגונים על ידי ניתוח "הפוטנציאל שלהם להשפעה חיובית מתמשכת" כולל כספים, היסטוריה ומדידה של תוצאות, ואם יש להם "מנהיג קהילתי מנוסה".
סקוט אמרה שתהליך "השיחה הפתוחה" יתמקד בסוגים ספציפיים של ארגונים או מיקומים מסוימים. היא מתכננת לפרסם קריטריונים לזכאות ולבחירה, וכן למנות את הפאנל שמעריך את הבקשות בפומבי.
"האם האתר יועיל? האם ביטוי הדברים בדרך שלי יוביל לאי הבנה כלשהי?" היא כתבה. "האם אי הבנה תהווה מחסום בינינו? כן. לפעמים בני אדם מבינים זה את זה לא נכון. ובכל זאת, לאורך זמן, כל אחד מאיתנו יכול לעזור להסיר חסמים דרך מה שאנחנו ממשיכים לבחור לעשות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה