בעולם

סנקציות נגד השחקנים הרוסיים: "לא יצעדו בטקס ובלי סממנים לאומיים"

ספורטאים רוסיים סירבו להשתתף בתחרות בפריז בגלל המגבלות ותחושת הניכור נגד כל סממן רוסי. שר הספורט של רוסיה, אולג מאטיצין זועם: "התנאים הם אפליה ומנוגדים לכל עקרונות הספורט. הוועד האולימפי פוגע באולימפיאדה, לא בספורט הרוסי"
דוד זולדן | 
אולימפיאדת פריז 2024 (צילום shutterstock, freepik)
לספורטאים הרוסים שנבחרו בקפידה וקיבלו הצעה להשתתף באולימפיאדה, הובהר שייאסר עליהם להראות כל סממן לאומי. הם לא יצעדו בטקס הפתיחה ויוטלו עליהם מגבלות נוספות. שר הספורט של רוסיה, אולג מאטיצין זעם: "התנאים הם אפליה ומנוגדים לכל עקרונות הספורט. הוועד האולימפי פוגע באולימפיאדה, לא בספורט הרוסי".
כזכור, בוועד האולימפי מסרו במרץ שהם מצפים להשתתפות של 36 ספורטאים מרוסיה ו-22 מבלארוס, אבל הרבה סירבו בגלל המגבלות ותחושת הניכור והמספר קטן בהרבה. לשם השוואה, באולימפיאדת טוקיו היו 330 רוסים ו-104 בלארוסים.
הוועד האולימפי הבינלאומי הזמין ספורטאים משתי המדינות להשתתף במשחקים אלא שרוסיה ובלארוס מושעות בגלל המלחמה באוקראינה ורוב המוזמנים השיבו בשלילה. לדוגמה, שתי הטניסאיות הבכירות, ארינה סבאלנקה ו-ויקטוריה אזרנקה, הודיעו שלא ישתתפו בטורניר הטניס (תחת הסברים שונים). דניל מדבדב לעומת זאת, ישתתף בטורניר הגברים.
הוועד האולימפי הבינלאומי הודיע לפני כמה חודשים שיתאפשר לספורטאים משתי המדינות להשתתף, אבל שיוטלו עליהם הגבלות ושכאלו שהביעו תמיכה בפלישה לאוקראינה או במלחמה – לא יורשו להתחרות בפריז למעט נבחרת מצומצמת של ספורטאים רוסים נוכח מגבלות הועד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה