בעולם

הבכיר לשעבר במשמרות המהפכה - חי בארה"ב בזהות בדויה

הגנרל האיראני עלי-רזה אסגרי, בכיר בכוח החצי-צבאי החזק של המשטר וסגן שר הביטחון לשעבר, נמצא חי בצפון אמריקה בזהות חדשה. "איראן אינטרנשיונל" חשף כי עלי-רזה אסגרי מתגורר כעת בארה"ב בזהות אחרת, במסגרת הפרוטוקולים של תכנית הגנת עדים של ה-CIA
מערכת ice | 
משמרות המהפכה באיראן (צילום יוטיוב/ WION)
הגנרל האיראני עלי-רזה אסגרי, בכיר בכוח החצי-צבאי החזק של המשטר וסגן שר הביטחון לשעבר, נמצא חי בארצות הברית בזהות חדשה, כך על פי חשיפה בלעדית של אתר החדשות "איראן אינטרנשיונל". החקירה שנמשכה חודשים ארוכים ב"איראן אינטרנשיונל" שופכת כעת אור חסר תקדים ומקיף על חייו ועריקתו של הגנרל האיראני.
הכתבה חושפת פרטים בלעדיים על המודיעין הקריטי שסיפק לאמריקנים והתפקיד הכלי שמילא במניעת פתיחת מלחמה נגד טהרן מוושינגטון. על תכנית הנשק הגרעיני שלה ב-2007. הדו"ח מסתמך על ראיונות עם שלושה פקידי מודיעין אמריקנים, מקור דיפלומטי בכיר באירופה, מפקד משמרות המהפכה לשעבר, קרוב משפחה של אשתו של אסגרי ושלושה אנשים שהיו בעבר מכריו ועמיתיו של אסגרי.
 
"איראן אינטרנשיונל" חשף כי עלי-רזה אסגרי מתגורר כעת בארה"ב בזהות אחרת, במסגרת הפרוטוקולים של תכנית הגנת עדים של ה-CIA. וכי תאילנד הייתה המקום הסביר שבו גייס המודיעין האמריקני את אסגרי ב-2005.עוד התפרסם כי המודיעין של אסגרי היה הגורם המרכזי בהרחקת ארה"ב מתוכניות לתקוף את איראן בגלל תוכנית הגרעין שלה ב-2007.
 
אסגרי זיהה בפני ארה"ב את מדען הגרעין האיראני מוחסן פחריזדה כדמות המפתח המובילה את תוכנית הצבא והגרעין של המשטר, בתקופה שבה טרם הוכר בפומבי כראש מאמצי הגרעין של איראן.מערכת היחסים הקרובה של אסגרי עם המנהיג המיליטנטי הלבנוני עימאד מוגניה מילאה תפקיד מרכזי בפירוק הג'יהאד האסלאמי ב-1992 והובילה לשינוי המבנה של חיזבאללה למפלגה פוליטית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה