רכילות עסקית

שרף ציור של פרידה קאלו בשווי 10 מיליון דולר

מרטין מובארק, יזם NFT, שרף דף מספר הסקיצות של האמנית במטרה לקדם את מכירת ה-NFT. כעת פורסם הסרטון מהאירוע והרשויות במקסיקו זועמים
מערכת ice | 
מהומה בעולם האומנות. סרטון ויראלי שמסתובב כעת ברשת, של אירוע השקת NFT מה-30 ביולי השנה, שבו נראה יזם NFT, מרטין מובארק, שורף יצירה מאוד יוקרתית, מעורר גלים. באופן ספציפי, מובארק שרף את מה שלטענתו היה דף של ספר הסקיצות של פרידה קאלו, המכיל יצירת אמנות בשם Fantasmones Siniestros.
המחיר שהיזם נקב עבור היצירה המקורית הוא 10 מיליון דולר ועל פי טענתו - חלק ממה שהוא ירוויח ממכירת NFTs המחוברים לתמונה דיגיטלית של היצירה, יעבור לצדקה דרך המיזם שלו Fridanft.org.
הפעלול לא זכה לפרסום עד עכשיו, אך בעקבות הפצת הסרטון, נוצר באז תקשורתי בעולם האומנות ​​והמכון לאמנויות וספרות (INBAL) במקסיקו, החליט להוקיע בקול את מובארק, בעוד שזוג מהמוסדות המקסיקניים הרשומים כמוטבים עבור יצירותיה של קאלו, אומרים שלא היה להם שום ידע על הפעלול.
רשויות INBAL חוקרות כעת את מובארק, מכיוון שיצירותיה של קאלו נחשבות לאוצרות לאומיים והשמדתן הינה פשע פדרלי. אגב, ייתכן שמובארק קיבל את כל הרעיון ממשפחתה של פרידה עצמה, שהיה לה חזון למכור לבנה מביתה כ-NFT, במהלך ארט באזל מיאמי ביץ' בשנה שעברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה