רכילות עסקית

פרסים בסך עשרות אלפי שקלים: אלו הזוכים בתחרות החדשות של קק"ל

שבע חברות שהציגו פתרונות טכנולוגיים חדשניים עלו לקו הגמר בתחרות אתגר האקלים הראשון של קרן קימת לישראל. שתיים מהן זכו בפרסים נכבדים
מערכת ice | 
זוכים בתחרות של קקל (צילום יחצ)
במסגרת קול קורא שפורסם על ידי מרכז החדשנות קק"ל-כנרת שבע חברות שהציגו פתרונות טכנולוגיים חדשניים עלו לקו הגמר בתחרות אתגר האקלים הראשון של קרן קימת לישראל. האתגר עוסק בתחום אספקת מים לשתילים צעירים הניטעים ביערות לטובת ייעול וחיסכון במים ושיפור הישרדות השתילים בשטח.
קק"ל נוטעת אלפי דונמים של יער כל שנה על מנת לספק שטחים לפעילות פנאי ונופש לתושבי ישראל ולשמור על השטחים הפתוחים מפני פיתוח תוך תמיכה במגוון הביולוגי וערכי הטבע הרבים ביערות. נטיעת היער היא פעילות אינטנסיבית הדורשת שימוש רב במי השקיה ולהתייעלות בתחום זה יש יתרונות אקולוגיים וכלכליים רבים.
תכנית "אתגרי קק"ל", בשיתוף מרכז החדשנות קק"ל-כנרת, היא תכנית ייחודית לאיתור והטמעה של פתרונות טכנולוגיים ועוסקת באתגרים מקצועיים מעולם האקלים עימם מתמודד הארגון בשטח. התוכנית מנסה לתת להם מענה באמצעות חיבור ליזמים ולחברות סטארט-אפ בעלי פתרונות קיימים וחדשים, כחלק מתהליך מיקוד באתגרים והתנסות ב"חדשנות פתוחה" בקק"ל. במסגרת התוכנית יבחרו בשנה הקרובה סך הכל שש חברות אשר יבצעו פיילוט ממומן בשטחי קק"ל.
חברת VIRIDIX זכתה במקום הראשון, ולצד פרס כספי של 30,000 שקל היא תבצע פיילוט ממומן בשטחי קק"ל בצפון הארץ בהנחיית גורמי המקצוע ביחידות קק"ל השונות. VIRIDIX היא חברה אשר בבעלותה פטנט ייחודי למדידת פוטנציאל מים בקרקע. המדידה מתבצעת על ידי התקנת שני חיישנים בעומק שונה בקרקע כאשר החיישן הקרוב לפני הקרקע אחראי על פתיחת ההשקיה והחיישן העמוק יותר אחראי על סגירת ההשקיה. 
המערכת יודעת להתחבר לבקרי ההשקיה המובילים בשוק וליצור פלטפורמה להשקיה אוטונומית מבוססת חיישנים, ובמסגרת הפיילוט VIRIDIX תחבור למתמודדת נוספת בתחרות, ברמד, חברה ותיקה ומובילה בשוק המים העולמי, שמפתחת, מייצרת ומשווקת פתרונות מתקדמים לבקרת זרימה, קבלת התראות במזמן אמת ויכולת שליטה מרחוק על תכנית ההשקיה. למערכת המשולבת יש פוטנציאל גדול להפוך לכלי מסייע ליערן בקבלת החלטות מושכלות לגבי תדירות וכמות ההשקיה בהתאם לפוטנציאל המים בעומק הקרקע בסביבת בית השורשים של השתיל, לסייע בחיסכון במים ולשפר את הישרדות השתילים.
בפרס השני על סך 20,000 שקל זכתה חברת Seymour שמציעה פתרון מערכתי לניהול מערכות יערנות וחקלאות המאחד חומרה ותוכנה ייעודיים ומנוע קבלת החלטות אגרונומי. הפתרון מורכב מארבע סוגים של תחנות ניטור IoT (מערכת השקיה, קרקע, אקלים, השתיל) המכילות כל אחת אוגר נתונים משדר ומספר חיישנים. התחנות הן אלחוטיות והנתונים מוזרמים לענן. בעזרת הטכנולוגיה היערן מקבל מידע בזמן אמת על מצב המים ומליחות הקרקע, תנאי האקלים, גובה עץ, טמפרטורת נוף, ביומסה ומדדי בריאות דרך מדדים ספקטרלים, ומתקבלת תמונה מלאה על מצב השתיל ותנאי הסביבה, דבר המאפשר ליערן לקבל החלטות נכונות יותר בניהול היער.
התוכנית היא תכנית ראשונית במסגרת זרוע החדשנות באגף אקלים וקיימות אשר הוקם לאחרונה בקק"ל. האגף שם לו למטרה לפתח עולמות תוכן מקצועי חדשים עבור הארגון, לצד קידום ותמיכה בפעילות הליבה של ניהול היערות והשטחים הפתוחים. תכנית האתגרים מתווספת לפעילות חדשנות האקלים של קק"ל הכוללת הקמת מרכזי חדשנות ותוכניות האצה שונות לתמיכה ביזמות טכנולוגית, קולות קוראים למחקר ומיזמי פיילוט שונים.
אסף קרואני, מנהל אגף אקלים וקיימות בקק"ל: "אני מודה לכל החברות שהשתתפו בתחרות על עבודתן הקשה והיצירתיות הרבה שהפגינו. היה מרגש מאוד לשמוע עד כמה התמיכה שלנו משמעותית ומסייעת לסטארט-אפים בימים של מחסור במקורות מימון בענף ההיי-טק. קק"ל רואה בקידום והטמעת חדשנות טכנולוגית, והייצוא שלה לעולם, כלי מרכזי
ביכולת של ישראל לסייע במיתון שינויי האקלים ואמצעי מרכזי באסטרטגיית ההיערכות והחוסן האקלימי של הארגון. האגף ירחיב את פעילות החדשנות של קק"ל בתחום האקלים בשנים הקרובות והוא צפוי להוביל פרויקטים בקנה מידה משמעותי אשר יתמכו ויקדמו את ההיערכות בישראל לאירועי אקלים קיצוני ויסיעו במיתון השלכותיו על איכות חיי התושבים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה