השוק

קרן המטבע מעלה את תחזית הצמיחה העולמית ומזהירה מהמלחמה

קרן המטבע הבינלאומית עדכנה את תחזיות הצמיחה שלה לכלכלה העולמית, והתמונה שהיא מציגה טובה הרבה יותר מההערכה הקודמת; יחד עם זאת, הקרן מזהירה מפני המלחמה בישראל
ניצן כהן | 
מניות (צילום shutterstock)
קרן המטבע הבינלאומית מעלה את תחזיות הצמיחה שלה לכלכלה העולמית תוך שהיא מדגישה את הסיכונים החדשים שנוספו למשוואה העולמית. בראש ובראשונה מזהירה קרן המטבע מהמלחמה בישראל שעלולה להתרחב לזירות נוספות וכפועל יוצא יגדלו ההוצאות של הכלכלות המרכזיות בעולם על ביטחון.
מלחמה גורמת לגיוס אזרחים למאמץ המלחמתי ואלה כמובן עוזבים את מקומות העובדה שלהם ומתגייסים ומכאן הולך לאיבוד תוצר. כמובן, שיש לזכור את הקורבנות של המלחמה והפצועים כשבקרן המטבע מציינים שהיגררות של מדינות כמו ארה"ב, בריטניה וגרמניה לסיטואציה הזו, תכביד עוד יותר על הכלכלה העולמית.
סיכון נוסף שמציינים בקרן המטבע הוא האינפלציה. בשלב הזה של הדברים נראה כי הלחצים האינפלציוניים העולמיים מתמתנים, אבל העלייה במחירי התובלה הימית והחשש מפני עלייה במחירי הנפט והאנרגיה גורמים לעליה בסיכון שהלחצים האינפלציוניים העולמיים יגברו.
בשורה התחתונה קרן המטבע מעריכה שהכלכלה העולמית  תצמח השנה ב-3.1% לעומת התחזית הקודמת שצפתה צמיחה עולמית של 2.9%. הכלכלה האמריקאית שהיא אולי החשובה בעולם תצמח ב-2.1% לעומת התחזית הקודמת שצפתה צמיחה בארה"ב של 1.5%.
כלכלת גוש האירו צפויה להתכווץ השנה בשיעור של 0.9% זאת לאחר שבתחזית הקודמת צפו כלכלי קרן המטבע התכווצות בשיעור מתון יותר של 0.3%. 
צריך לזכור שהשנה צפויות לא מעט מדינות לצאת לבחירות. ההערכה היא שכ-2 מיליארד בני אדם יצאו להצביע השנה ברחבי העולם כשהבחירות החשובות מכולם הן הבחירות בארה"ב שם אם יבחר שוב ג'ו ביידן, תישמר היציבות העולמית וזה מצוין לכלכלה אולם אם יבחר דונלד טראמפ' עלולה היציבות העולמית להתערער וכאן כבר יהיו השפעות שונות על הכלכלה העולמית.
כך או אחרת, כרגע בקרן המטבע העולמית שומרים על אופטימיות וזה חשוב מאוד להנחות העבודה שמניחים בימים האלה בכירי הכלכלה העולמית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה