השוק

דסק"ש מצמצמת חובות: יוצאת ברכישה עצמית של אג"ח

דירקטוריון דסק"ש הסמיך  את הנהלת החברה לרכוש אג"ח בבורסה; לחברה יש כיום חוב של כמעט 2 מיליארד שקל שיעמדו לפירעון ב-4 השנים הקרובות; התשואה הממוצעת של החוב של דסק"ש עומדת על 7.7% ובדירקטוריון אומרים: זו הזדמנות
ניצן כהן | 
צחי נחמיאס (צילום ורד פיצ'רסקי, shutterstock)
חודש וחצי אחרי שחתמה דסק"ש על הסכם למכירת סלקום לפורטיסימו היא יוצאת בתוכנית רכישה עצמית של אג"ח. החברה קיבלה את אישור הדירקטוריון לרכישת אג"ח של עצמה משלוש הסדרות שלה שנסחרות בבורסה בהיקף כספי כולל של 70 מיליון שקל.
החוב של דסק"ש לבעלי אגרות החוב עומד כיום על כ-2 מיליארד שקל כשהשנה היא אמורה לפרוע 663 מיליון שקל מהאג"ח הזה ובסך הכל היא אמורה לפרוע את מלוא האג"ח עד לסוף שנת 2027. בשנה הבאה דסק"ש אמורה לשלם לבעלי האג"ח 632 מיליון שקל ובשנת 2026 היא אמורה לשלם 356 מיליון שקל ובשנת 2027 היא אמורה  לשלם 266 מיליון שקל.
לדסק"ש יש כיום שלוש סדרות אג"ח בשוק שמדורגות בדירוג BBB מינוס. סדרה 6 של החברה היא צמודת מדד ונסחרת בתשואה ברוטו של 5.2% תשואה שמשקפת מרווח של 4.56% מהאג"ח הממשלתי המקביל. סדרות 10 ו-11 שלה הן שקליות ונסחרות בתשואה הגבוהה של 8.79%ו-8.56% בהתאמה תשואות שמשקפות מרווח של 4.87% ו-4.67% מהממשלתי.
נזכיר כי בחודש דצמבר האחרון חתמה החברה על מזכר הבנות למכירת מניות סלקום שבבעלות (36% מהחברה)  בתמורה ל-925 מיליון שקל. בעקבות החתימה ירדו תשואות האג"ח של דסק"ש לרמה הנוכחית זהיא עדיין רמה גבוהה והיא משקפת את ההבנה כי התמורה ממכירת סלקום לא תספיק לחברה לפרוע את כל התחייבויותיה וזה אומר שצחי נחמיאס, בעל השליטה במגמה אור שמחזיקה בשליטה בדסק"ש, יאלץ להביא כסף מהבית או לחילופים למחזר חלק מהחוב שלה שבתשואות האלה, זה יהיה תהליך יקר מאוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה