השוק

בנק ישראל בבשורה למיליוני ישראלים: זו העמלה החדשה שבדרך

עמלת ייעוץ ההשקעות כרגע לא מניבה כסף לבנקים, כאשר היא "נאכלת" בין סעיפי דמי הניהול שהבנק גובה מלקוחותיו ולכן אין על כך פיקוח. מעתה, השינוי החדש קובע שהבנקים לא יוכלו יותר להסביר כי עמלת שירותי ייעוץ ההשקעות היא חלק מדמי הניהול. המהלך הזה צפוי להביא להוזלה עבור לקוחות הבנק שישלמו על כך כעמלה בפני עצמה
מערכת ice |  2
בנקים (צילום אביב גוטליב, shutterstock, Magma Images)
את הבשורה הזאת שמארגן לכם בנק ישראל. הבנקים יקבלו את האישור לגבות מכם עמלה עבור שירותי ייעוץ השקעות, כך על פי פרסום ראשון בכלכליסט. המהלך הזה מגיע כחלק משינוי רחב בסקאלת עמלות ניהול תיקי השקעות בבנקים, על פי החוזר מבנק ישראל לבנקים השונים.
עמלת ייעוץ ההשקעות כרגע לא מניבה כסף לבנקים, כאשר היא "נאכלת" בין סעיפי דמי הניהול שהבנק גובה מלקוחותיו ולכן אין על כך פיקוח. מעתה, השינוי החדש קובע שהבנקים לא יוכלו יותר להסביר כי עמלת שירותי ייעוץ ההשקעות היא חלק מדמי הניהול. המהלך הזה צפוי להביא להוזלה עבור לקוחות הבנק שישלמו על כך כעמלה בפני עצמה.

עוד צוין בכלכליסט כי יותר מ-90% מבעלי תיקי השקעות עושים זאת באמצעות הבנקים. דמי הניהול יופחתו הודות לשינוי המוצע על ידי בנק ישראל, דבר יביא לשיפור השקיפות ויכולת השוואת המחירים של הלקוחות
מבנק ישראל נמסר בתגובה: "כפי שפורסם, הפיקוח על הבנק מבצע תהליכי חשיבה על אופן גביית העמלות במערכת הבנקאית, לרבות בנושא זה. תהליך הבחינה כולל גם תהליכי היוועצות מקצועית מול הגורמים הרלוונטיים בשוק. בתום התהליך ואם שינוי במנגנון העמלות יבוצע, יפרסם זאת בנק ישראל לציבור בצורה מסודרת".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לבטל דמי משמרת
    עמך 01/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עמלת דמי משמרת הארכאית גבו עבור הפקדת מילוה מדינה, אג"חים ני"ע , מנייר שהופקדו בבנקים ע"ש בעלי חשבון הבנק.
    סגור
  • 1.
    לבטל דמי משמרת !!!
    עמך 01/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן לבטל את עמלה ארכאית עוד כשהיו אג"ח ומילוים חובה של המדינה מודפסות על נייר ונשלחו לאזרחים
    סגור