השוק

האינפלציה בארה"ב בירידה חדה: מה מאיים להעלות אותה מחדש?

האינפלציה בארצות הברית ובמדינות נוספות הואטה בחדות במהלך השנה האחרונה עם ירידה במחירי האנרגיה, אך התקפות החות'ים בתימן על ספינות בינלאומיות מאיימות להעלות את המחירים מחדש
מערכת ice | 
אינפלציה בארה"ב (צילום shutterstock)
האינפלציה בארצות הברית וכלכלות מרכזיות הואטו בחדות במהלך השנה האחרונה עם ירידות במחירי האנרגיה, אך התקפות החותים בתימן על ספינות בינלאומיות מאיימות להעלות את המחירים מחדש. 
מנכ"ל UBS סרג'יו ארמוטי התראיין במהלך כנס דאבוס שנערך בסוף השבוע האחרון בשוויץ וטען כי "ישנה שאננות מסוימת בשווקים הפיננסים ביחס לתחזית האינפלציה, אני לא יכול לדמיין מצב שלא יסבלו מזה", דברים אלה נאמרו על עלויות דמי המשלוח שהתייקרו עקב תקיפות החותים בתימן על הספינות הבינלאומיות שגורם להם לעשות סיבוב סביב אפריקה.
טלטלה נוספת שעשויה לגרום לעליית מחירים נוספת היא המלחמה בין ישראל לארגון הטרור חמאס ברצועת עזה והתקיפות ההדדיות שנערכות בין איראן ופקיסטן אחת בשטחה של השנייה, זאת למרות שאתמול הודיעו שתי המדינות על חזרה לשגרה.
כזכור אמש תקפה ארצות הברית עשרות מטרות של החותים בתימן והודיעה על תחילת מבצע קשת פוסידון, על מנת להסיר את האיום החותי על נתיבי השיט במיצר באב אל מנדב והים האדום. בנוסף לארצות הברית גם אוסטרליה, בריטניה, בחריין ומדינות נוספות לקחו חלק בסדרת התקיפות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה