בעולם

אוקראינה בלחץ כלכלי עצום: איך תממן את המשך הלחימה?

הכסף בקופת קייב עומד להיגמר ולא ברור האם הסיוע בסך 30 מיליארד מארצות הברית והאיחוד האירופי יגיע. במידה וזה לא יקרה בחודש הקרוב, המדינה תיאלץ לנקוט בפעולות קיצוניות
מערכת ice | 
אוקראינה, רוסיה (צילום shutterstock)
המלחמה בין רוסיה לאוקראינה מגיעה לפרק זמן קריטי בחודש הקרוב, כאשר הכסף בקופת קייב עומד להיגמר ולא ברור האם הסיוע בסך 30 מיליארד מארצות הברית והאיחוד האירופי יגיע. התקציב הזה אמור להקל משמעותית על הגירעון של אוקראינה, שעומד על סך 40 מיליארד דולר. 
על פי וול סטריט ג'ורנל, נכון לעכשיו בשל הפעולות אותן נקטו בקייב, כמו שינוי היעדים אליהם מוקצים תקבולי מס, הכסף שנמצא בקופת המדינה מכסה את תקציב המדינה עד סוף פברואר, כך על פי משרד האוצר האוקראיני, אך לא מעבר. הכסף מהאיחוד האירופי וארצות הברית הכרחי לתשלום משכורות וקצבאות שונות לאזרחים, מכאן ניתן להבין את החשיבות והדחיפות שלו. למה הכסף מתעכב? מאבקים פוליטיים באיחוד ובבית הלבן, כאשר בבריסל ובוושינגטון לא מצליחים להגיע להסכמה בנוגע להעברתם.
מה יקרה במידה והסיוע לא יגיע? הפתרון הראשון של הממשל יהיה כלל נראה לקיחת עוד הלוואות מבנקים ומשקיעים. התדרדרות עמוקה יותר עלולה להביא להדפסת כסף - פרקטיקה מסוכנת מאוד, שעלולה להקריס את הכלכלה המקומית, כמה שקרה לא מעט פעמים בהיסטוריה ברחבי העולם.
מעבר למשכורות שעלולות להפסיק להגיע בקרוב, אזרחי המדינה כמובן מודאגים בנוגע להמשך הלחימה עם רוסיה. בקייב רוצים להתרכז בשיחות הקרובות עם אומות העולם בפתרונות לייצוב כלכלת המדינה, כאשר בעוד כחודש יצוינו כבר שנתיים למלחמה הקשה, אותה מורכב מאוד לנהל עם המשאבים המוגבלים של אוקראינה, ביחס לאלו של פוטין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה