השוק

האסטרטג של בנק הפועלים: השווקים מתמחרים ריבית נמוכה מידי

מודי שפריר, אסטרטג השווקים בחדר המסחר של בנק הפועלים ממליץ ללקוחות הבנק לשמור על מח"מ בינוני בתיק האג"ח הישראלי ואפילו לקצר אותו בקצוות; שפריר מציין כי הסיכונים להורדת דירוג החוב של ישראל גבוהים
ניצן כהן | 
מודי שפריר, אסטרטג השווקים הפיננסיים של בנק הפועלים (צילום אילן בשור, pexels, Magma Images)
מודי שפריר, אסטרטג השווקים בחדר המסחר של בנק הפועלים כותב היום ללקוחות הבנק כי הוא ממליץ לשמור על טווחים בינוניים ברכיב המקומי של תיק האג"ח עם אפשרות לקצר אותו בקצוות. נסביר כי באופן עקרוני המלצה כזו מאפיינת שווקים בהם רכיב הסיכון גבוה מידי ולא מאפשר פתיחת פוזיציה ארוכה מידי וזה נתון חשוב.
שפריר מציין בנימוקי ההמלצה שלו כי הסיכונים לכלכלה הישראלית גבוהים ונובעים מהתארכות המלחמה, מחשש להורדת דירוג החוב של ישראל וכן הלאה. הנתונים שמכבידים על שוק האג"ח, אומר שפריר, כוללים גם את העובדה שהאוצר יצטרך לממן את הגירעון הענק הצפוי ב-2024 באמצעות הנפקות אג"ח ומההערכה בסיסית שהתמחור של ריבית בנק ישראל לשנה הקרובה נמוך מידי.
שפריר מציין בסקירה השבועית שלו את העובדה שבחודש נובמבר מכרו משקיעים זרים אג"ח ישראליות בהיקף כספי לא מבוטל של 9 מיליארד שקל בעוד המשקיעים המוסדיים הישראלים, שמכרו במשך רוב 2023 אג"ח ישראלי, אספו סחורה בהיקף כספי כולל של 16 מיליארד שקל.
בשוק ההון מתקשים לראות כיצד המשקיעים המוסדיים הישראליים יוכלו לקלוט כמויות גדולות של אג"ח ממשלתי ישראלי (כדי לממן את הגירעון) במקביל לחשש ממכירת סחורה על ידי הזרים. התהליך הזה עלול להביא לעליית תשואות האג"ח לטווחים הארוכים יותר, מה שעשוי לייצר תמחור מעניין במעלה הדרך  לטווחים הארוכים יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה