השוק

רוני בירם, גיל דויטש ועדי גזית החלו לאסוף מניות ברקת בשוק

בעלי השליטה בברקת שהיא אחת מחברות המימון החוץ בנקאי המרכזיות לענף הנדל"ן החלו לאסוף מניות של החברה בשוק; בשלב זה הם הצליחו לרכוש בסכומים נמוכים אבל גורמים בשוק מעריכים שמדובר במהלך אסטרטגי של השלושה
ניצן כהן |  1
רוני בירם ועדי גזית (צילום אלי דסה)
שוק הנדל"ן נמצא בתקופה מאתגרת. אם עד לתחילת  המלחמה היו אלה הריבית ותנאי החיתום במערכת הבנקאית שציננו את השוק הרי שלאחרי תחילת המלחמה התווספו לגורמים המעכבים של השוק הזה גם היעדר פועלים ("ידיים עובדות") והיעדר מימון ליזמים/ קבלנים שצריכים גרייס מהמערכת הבנקאית.
לפער הזה בין צורכי המזומנים בשוק הנדל"ן לבין המערכת הבנקאית שהופכת זהירה הרבה יותר בענף הזה, יכולות להיכנס החברות החוץ בנקאיות וברקת היא אחת החברות המרכזיות בתחום הזה.
ל-ice נודע שבימים האחרונים החלו בעלי השליטה בברקת לאסוף מניות של החברה בשוק כשבשלב הזה מדובר בסכומים קטנים אבל גורמים בשוק ההון מעריכים שמדובר במהלך אסטרטגי שלהם כשאחת האופציות היא שבמעלה הדרך, כשהחברה תזהה הזדמנויות מעניינות היא תבצע הנפקת זכויות כך שבסופו של יום, חלקם של בעלי השליטה בחברה יהיה גדול יותר ומכאן שביום הפגישה עם התשואות, הם יהיו בעמדה עדיפה על העמדה שהיו בה טרם המלחמה.
אם כן, מייסדי חברת המימון החוץ בנקאי ברקת,  רוני בירם, יו"ר החברה, גיל דויטש ועדי גזית המשמש כמנכ"ל החברה החלו לרכוש מניות של חברת ברקת שבשליטתם. מייסדי החברה רכשו ביום חמישי האחרון מניות ברקת. בירם ודויטש באמצעות חברת טלפוקס, וגזית רכשו מניות בשער של 139.5151 אג' למניה.
כאמור, ברקת שעלתה לכותרות לאחר שהעמידה את מימון הענק למתחם כיכר המדינה, סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות מימון של כ-30.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-15.4 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2022. הצמיחה נובעת בעיקר מהגידול בהיקף תיק האשראי הממוצע, וכן בשל הגידול בריבית.
הרווח הנקי ברבעון השלישי צמח בכ-19% לכ-3.2 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-2.7 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2022. הרווח הפיננסי של החברה (רווח נקי בנטרול הוצאות תגמול מבוסס מניות והפרשה כללית להפסדי אשראי), עלה בכ-21% לכ-3.5 מיליון שקל, לעומת כ-2.9 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.
נכון לסוף הרבעון השלישי של השנה מנהלת ברקת הלוואות בהיקף העולה על 1.3 מיליארד שקל. ההון העצמי של החברה עומד על כ- 101 מיליון שקל. מניית החברה זינקה בכ-27% מאז פרסום הדוח הכספי האחרון, לפני כחודש ימים, ונכון להיום היא נסחרת בשווי שוק של כ- 76 מיליון שקל, ובמכפיל רווח משוער של כ- 5.4. בהתאם לדיווחי החברה, לברקת צבר עמלות שהתקבלו מעסקאות, אך טרם נזקפו כהכנסות, בהיקף של כ- 30 מיליון שקל, נכון לדוחות האחרונים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין אנשים כמו רוני וגיל ! מדהימים!!
    עובדת לשעבר 12/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד היום כולם מדברים על התקופה שהיפה שהיתה לעובדים באקסלנס , צריכים ללמוד מכם איך לנהל חברה מגובשת שמעריצה את בעלי החברה . זכינו!!
    סגור