השוק

ברקת ימשיך להצביע נגד התקציב? "שכחו את העסקים, במקום לעזור לקחו"

שר הכלכלה ממשיך לעמוד מאחורי התנגדותו להצעת תקציב המדינה בישיבת הממשלה. בסיור שערך במפעלי הצפון, שיבח את איתנותם של אנשי התעשייה והסטארט-אפים: "אנשים שהם מלח הארץ, נלחמים לפתח את הגליל". בהמשך, עלה למתקפה: "לא אתן את ידי להחרבת התעשייה שמהווה את קו המגן הכלכלי שלנו" 
מערכת ice |  2
שר הכלכלה ניר ברקת (צילום חיים גולדברג/פלאש 90)
לאחר שהצביע נגד תקציב המדינה שהביא רה"מ בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' בישיבת הממשלה, שר הכלכלה ניר ברקת מתייחס הערב (רביעי) להחלטתו.  השר ברקת, מי שעד לפני המתקפה עסק בקידום רפורמה כלכלית שתכליתה הגברת הייבוא וצמצום יוקר המחיה, תקף בעבר את פקידי האוצר ואת מדיניות קבלת ההחלטות של הממשלה בתחום הכלכלי. ברקת הוסיף לנהל מגעים עם בכירי הצמרת העסקית במטרה לעמוד על צורכיהם החירומיים.
"סיירתי היום בקריית שמונה והסביבה ופגשתי את אנשי התעשייה והסטרט-אפים של הצפון", סיפר ברקת. "אנשים שהם מלח הארץ שנלחמים בשיניים לפתח את הגליל, וכעת מוצאים את עצמם במצב כלכלי לא טוב. הם זקוקים לסיוע משמעותי וחובתנו כממשלה לעזור להם. דווקא עכשיו. דווקא שם". 
 
"הצבעתי נגד הצעת תקציב המדינה כי 'שכחו' את העסקים, המועסקים ואת העצמאים בפריפריה. במקום לעזור להם לקחו מהם. דווקא מהם. לא אתן את ידי להחרבת התעשייה המפוארת שנאחזת בצפון ובדרום ושמהווה את קו המגן הכלכלי שלנו. אחדות וסולידריות היא גם בכלכלה. יחד ננצח את המלחמה הכלכלית ונחזיר את מדינת ישראל לפסים של צמיחה ופריחה". 
לאחר ישיבת הממשלה שבה התקיימה ההצבעה על הצעת התקציב, שאליה ברקת התנגד, תקף בחריפות שר הכלכלה את מדיניותו של שר האוצר סמוטריץ': "ממשלה שמקצצת דווקא במגזר הייצרני, במנועי הצמיחה, בפריפריה, בעסקים הקטנים והבינוניים ובהשקעות הון - מעבירה מסר של אנטי צמיחה כלכלית. אני מקווה שעד להצבעה בכנסת יחשבו מסלול מחדש. אסור להפסיד את המערכה הכלכלית".
בתקציב אמנם קיימים 30 מיליארד שקל שאמורים להיות מופנים באופן מידי לטובת המלחמה, עם זאת האופוזיציה הודיעה כי היא צפויה להצביע נגד בעיקר מכיוון שבתקציב קיימים גם כספים קואליציוניים שאמורים להיות מחולקים להתיישבויות ותקצוב שיא לישיבות. לאופוזיציה כנראה אין את הרוב הדרוש על מנת להפיל את התקציב, למרות שהיא תנסה לדחות אותו ולגרום לעיכוב משמעותי בהעברתו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הצבעת נגד התקציב
    אזרח 11/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי הפכת לדובי לא לא. קשה לך לפרגן לסמוטריץ', שמנהל ביד רמה את האוצר ופקידיו. לא נתמוך בך כי אתה לא פועל עניינית אלא ממניעים אישיים.
    סגור
  • 1.
    הוא יצביע כמו ילד טוב למה שהבוס שלו אומר לו . מריונטה (ל"ת)
    שי שורץ 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור